10-20-18 07:09 AM
3,256 ... 5152535455 ...
tools
  1. xGanoess's Avatar
    Ik wens iedereen op deze forum een gelukkig nieuw jaar en maak der een leuke dag van

Posted via CB10 / BlackBerry Q10 (OS 10.2.1.3062)
    12-31-14 06:49 AM
  2. Erik_1991's Avatar
    Jup! Iedereen alvast de gelukkig nieuwjaar Keep Calm And Stick With BlackBerry

Posted via CB10 for my beloved Z30 running 10.2.2.1609 OR my smaller Z10Tester running 10.3.1.1151
    12-31-14 06:59 AM
  3. J_Apryono's Avatar
    Alvast een hele fijne jaarwisseling iedereen!!

HAPPY 2015!!!!!!

Posted via CB10 (BlackBerry Z30/Q10)
    12-31-14 08:10 AM
  4. bozzg86's Avatar
    Van mijn kant ook voor iedereen de beste wensen voor 2015!!

Posted via CB10 - Z10 STL100-2 / 10.3.1.1949
    12-31-14 08:54 AM
  5. MrDoreth's Avatar
    Beste wensen voor 2015!

Posted with my awesome  Z10
    12-31-14 01:54 PM
  6. cyberadje's Avatar
    De allerbeste wensen voor iedereen, dat het maar weer een mooi jaar mag worden.

Posted trough my Z30 or Q10 via CB10
    01-01-15 01:43 PM
  7. xGanoess's Avatar
    Was het maar december dit jaar kan ik eindelijk me blackberry passport aanschaffen of der moet dit jaar de passport 2 uit komen of iets wat er op lijkt

Posted via CB10 / BlackBerry Q10 (OS 10.2.1.3062)
    01-01-15 06:27 PM
  8. truffel's Avatar
    Zalig Nieuwjaar allen!
    01-02-15 02:59 AM
  9. truffel's Avatar
    Een vraagje: Zou versie 10.3.1 ook op de Q10 kunnen en ook goed werken?
    01-02-15 03:01 AM
  10. Theilio's Avatar
    Happy New Year all BlackBerry People :-)!

Posted via CB10 / Z30 10.3.1.1949
    01-02-15 03:11 AM
  11. bozzg86's Avatar
    Dat zou kunnen ja. Ik he ook wel gelezen dat het goed werkt. Heb zelf geen q10, misschien dat iemand met een q10 met 10.3.1 hier nog zijn ervaring over kan delen?

truffel likes this.
    01-02-15 03:32 AM
  12. dibbis's Avatar
    HNY!!

Ik draai momenteel 10.3.1.1154 op. De Q10. Ik installeerde het eerst non-destructive, maar ik had te veel dingen die niet meer gingen werken, dus dat raad ik niet aan.

Ik heb vervolgens de autoloader geinstalleerd (voordat je dit doet, wel een backup maken anders ben je alles kwijt). De software werkt wel, maar het werkt alles behalve vloeiend. Het openen van apps toont haperingen, het scrollen door de app grid ook, het gaan naar instellingen toont haperingen. Batterij gaat in mijn ogen sneller leeg dan bij 10.2.1. Het wifi logo dat laat zien hoe sterk t signaal is verdwijnt telkens. Kortom je krijgt sterk het gevoel dat het OS (althans deze versie dan) niet gemaakt is voor de Q10 of dat het serieus nog niet klaar is. Vooralsnog raad ik dit OS voor de Q10 nog niet aan.

Afgezien van de buggy onderdelen die wss worden gefixt in nieuwe updates valt 10.3.1 me op een aantal punten wel tegen. Voor de duidelijkheid.. Ik vind de nieuwe flat UI heel mooi en een aantal nieuwe opties, zoals oneindige folders, direct verwijderen in Hub, verplaatsen van active frames, het aanpassen van het scherm van android apps, sneltoetsen voor Q toestellen etc. zijn super en ik kan nu al niet meer zonder, maar er zijn een aantal veranderingen aangebracht waar ik me wel aan irriteer. Een aantal hiervan zijn:

De onderrand van de active frames is wit. Ik had gehoopt dat het zou verkleuren naar mate je een ander kleur achtergrond hebt, maar nee dus.
    de action bar onderin verdwijnt niet meer als je scrollt, vooral als je een Q toestel hebt, is dit irritant. Soms verdwijnt ie wel (half dan), maar dan blijven de twee zijkanten links en rechter toch staan en zit er een lelijk rondje in het midden dat ook niet weggaat (zie bv de Hub) .
    de remember app maakt het nu onnodig lastig om een notitie in de juiste map te plaatsen in tegenstelling tot 10.2.1.
    de custom LED bij profielen werkt niet zoals ik had gehoopt. Doordat deze nieuwe optie werd geintroduceerd had ik gehoopt dat ik HUB++ kon verwijderen, maar helaas. Je kunt namelijk de snelheid van het blinken niet aanpassen en ook stopt het blinken ineens zonder dat ik het toestel aangeraakt heb. Jammer.. maar ik ben weer terug naar HUB++, dat heel stabiel is.
    de contacten app maakt geen automatische link meer met linkedin contacten als ik een nieuw contact aanmaak.
    in de hub verschijnt 'joyn' wat je maar niet weg krijgt (en wat het is? Geen idee)
    let er op dat Nederlandse apps zoals Nu en NOS niet meer naar behoren werken op 10.3.1. Updaten en fixen? Ho maar! Miss moeten we ze gezamenlijk even hierop attenderen.
    bij de camera app moet je ineens op een klein knopje drukken om een foto te maken, ipv overal aanraken. Dit is geen verbetering.
    inkomend telefoontje kun je ook niet dimmen door overal op het scherm te drukken.
    amazon appstore kun je niet verwijderen.

Een hele waslijst, maar het zijn wel wijzigingen/toevoegingen die blackberry onnodig heeft aangepast.

Wat zijn jullie ervaringen?

Posted via CB10
    truffel likes this.
    01-02-15 04:26 AM
  13. H4zN's Avatar
    Valide punten, behalve 2 waar ik 't niet mee eens ben.

- Amazon App Store is de even officile Appstore voor BB10 als BlackBerry World. Het is dus niet onterecht dat die niet kan worden verwijderd, eveneens als BlackBerry World niet kan worden verwijderd.
    - Naast NOS en Nu zijn er duizenden andere apps die nog niet zijn geoptimaliseerd voor 10.3.1. Er is namelijk nog geen officile 10.3.1 release uitgebracht, dus er is ook nog geen reden om deze te hebben gepubliceerd in BlackBerry World. Een bekend risico van het gebruiken van leaks.

Posted from my Square Monstrosity!
    01-02-15 04:59 AM
  14. bozzg86's Avatar

- Amazon App Store is de even officile Appstore voor BB10 als BlackBerry World. Het is dus niet onterecht dat die niet kan worden verwijderd, eveneens als BlackBerry World niet kan worden verwijderd.
    - Naast NOS en Nu zijn er duizenden andere apps die nog niet zijn geoptimaliseerd voor 10.3.1. Er is namelijk nog geen officile 10.3.1 release uitgebracht, dus er is ook nog geen reden om deze te hebben gepubliceerd in BlackBerry World. Een bekend risico van het gebruiken van leaks.

Ik wil graag nog even toevoegen dat de laatste leak 10.3.1.1949 veel soepeler draait dan .1154 die inderdaad wat haperig was.

Theilio and dibbis like this.
    01-02-15 05:03 AM
  15. H4zN's Avatar
    Ik wil graag nog even toevoegen dat de laatste leak 10.3.1.1949 veel soepeler draait dan .1154 die inderdaad wat haperig was.

Dat heb ik inderdaad gelezen, ben er heel benieuwd naar! Mid-Jauari komt mijn Classic binnen, zal 'm er dan meteen op gooien (tenzij er een nieuwere versie is uiteraard).

01-02-15 05:20 AM
  16. bozzg86's Avatar
    Dat heb ik inderdaad gelezen, ben er heel benieuwd naar! Mid-Jauari komt mijn Classic binnen, zal 'm er dan meteen op gooien (tenzij er een nieuwere versie is uiteraard).

Als dat sowieso nog kan dan in 'The Ultimate Leak Waiting Room' thread wordt gesproken over 'Pin Script'. Hier een quote van een post aldaar:

' "PIN Script" is a new form of encryption embedded into the newest BlackBerry 10 Internal OS releases (10.3.1.2*** and on) that basically whitelists authorized PINs that are then capable of loading the OS.

The end of the "loading a leak" era is fast approaching.'

Het is dus de vraag of het allemaal nog gaat lukken met de leaks...

01-02-15 05:52 AM
  17. H4zN's Avatar
    Was te verwachten na de open brief van John Chen nav het uitlekken van 10.3.x. Persoonlijk zou ik 't niet erg vinden als het niet meer mogelijk was als de officile updates wereldwijd tegelijk OTA zouden worden gepusht.

Erik_1991 likes this.
    01-02-15 06:19 AM
  18. bozzg86's Avatar
    Was te verwachten na de open brief van John Chen nav het uitlekken van 10.3.x. Persoonlijk zou ik 't niet erg vinden als het niet meer mogelijk was als de officile updates wereldwijd tegelijk OTA zouden worden gepusht.

Wereldwijd tegelijk gaat denk ik nooit lukken. Te belastend voor de servers lijkt mij. Plus dat iedere BlackBerry gebruiker afhankelijk is van zijn/haar provider en wanneer deze de update doorvoert.

01-02-15 06:44 AM
  19. H4zN's Avatar
    Wereldwijd tegelijk gaat denk ik nooit lukken. Te belastend voor de servers lijkt mij. Plus dat iedere BlackBerry gebruiker afhankelijk is van zijn/haar provider en wanneer deze de update doorvoert.

Apple doet het wereldwijd tegelijkertijd, onafhankelijk van provider. Technisch is het ook mogelijk, maar het is voor nu een te grote stap voor BlackBerry. Het is zonde om iets niet te kunnen gebruiken terwijl het er wel gewoon is, jammer dat het werkt zoals het werkt.

01-02-15 06:56 AM
  20. Erik_1991's Avatar
    Wie weet komt dat over een tijdje wel als BlackBerry wat geld over heeft. Eerst maar eens winst draaien. Maar ik ben het eens met het feit dat het fijn zou zijn als ze de updates zonder carrier approval konden pushen!

Posted via CB10 for my beloved Z30 running 10.2.2.1609 OR my smaller Z10Tester running 10.3.1.1151
    Theilio likes this.
    01-02-15 08:06 AM
  21. dibbis's Avatar

Oke van amazon app store geef ik je gelijk
    Maar de Nu en NOS app zijn onbruikbaar geworden en zijn al zeker een jaar of anderhalf niet meer geupdate terwijl de 10.3 sdk's al maanden beschikbaar zijn.

Overigens kwam ik vandaag iets leuks tegen. Als je in bbw naar een app gaat die je al genstalleerd hebt, kun je via het menu naar toestelcontrole gaan.

Any Dutch BlackBerry users here?-img_20150102_182532.png

Posted via CB10
    01-02-15 11:26 AM
  22. Jeroen Vos's Avatar
    Er wordt overigens ook geen reactie gegeven op feedback op bovengenoemde apps. Android versies van beiden doen het prima, maar native is gewoon sneller dan de Android versie. Zelfs op een Android apparaat trouwens.

Posted via CB10
    01-02-15 03:35 PM
  23. Erik_1991's Avatar
    Nieuwe telefoon?

Intro: Ik heb mijn Z30 since deze uit is gekocht via BelSimpel. Super telefoon en ben er erg blij mij. Afgelopen Juli mocht ik alweer een nieuwe uitzoeken maar bij gebrek aan een beter toestel mijn verlenging gebruikt om mijn vriendin haar iPhone in te ruilen voor een Z30. Nu mag mijn vrouwtje verlengen maar wist ook nog niet echt een gave BlackBerry. Nu heb ik toch wat kriebels voor de BlackBerry Passport, heb hem in handen gehad bij de KPN als dummy en het leek eigenlijk wat te groot en heb me er bij neergelegd dat ik nog even moest wachten.

Toch bleef het jeuken en hebben mijn vriendin en ik besloten hoogstwaarschijnlijk toch een Passport te gaan bestellen deze week! Moeten nog wat kleine dingen overwegen en dan gaan we het toch doen. Mocht ie niet bevallen kan mijn vriendin hem gebruiken, als die haar ook niet bevalt kan ie de vitrinekast in en gaan we beide terug naar onze vertrouwde Z30...

Vraag... nu zat ik even te googlen.. mijn vriendin heeft al een nanosim omdat ze van iPhone naar BlackBerry is gegaan. Ik heb echter nog geen micro sim en zag dat deze niet alleen kleiner maar ook dunner was dan een micro... kan ik bij de lokale telefoonshop deze laten bijwerken zodat ie in een Passport past? of moet ik DIY gaan met een template en een goeie schaar ?

Plz help...

Grtz Erik

01-04-15 05:35 PM
  24. ruben1975's Avatar
    Je bedoelt dat je nog geen nano sim hebt. Ik denk dat je er een moet bestellen ipv de micro bijknutselen maar weet het niet zeker.

Grappig dat je toch over stag gaat en voor de Passport gaat! Zit zelf op het punt een aan te schaffen.....

posted via my Z30
    01-04-15 05:47 PM
  25. Jeroen Vos's Avatar
    Kan gewoon geknipt worden bij iedere telfoonboer, net als van mini naar micro.

Posted via CB10
    01-05-15 03:23 AM
3,256 ... 5152535455 ...