1. Erik_1991's Avatar
    Jazeker! Helemaal nu ik door middel van de betaalde versie van Nova Launcher nu wel heel wat irritante Android dingetjes heb weggehaald (App drawer, rare mappen etc)

Tevens heeft de premium versie de mogelijkheid om vooraf aangegeven gestures te gebruiken voor bepaalde handelingen.. Zo heb ik nu swipe omhoog ingesteld als Hub openen (nu hoef je niet perse vanaf een van de drie icoontjes te swipen) twee vingers linksom draaien is vergrendelen en met twee vingers naar beneden swipen is direct naar je quick settings ipv twee keer met een vinger. Dus heb wat (welliswaar andere) gestures terug en minder omwegen om ergens te komen.

Opties is ook veel aan te passen met nova! En voor de genen die een PRIV hebben en zich afvragen of alles nog werkt zoals bij de BlackBerry launcher.. Ja en nee.. Het aanraak toetsenbord werkt niet meer om door je apps heen te swipen. Wel werken de snelle koppelingen vanaf je home knop etc wel, en ook de productivity tab is gewoon aanwezig. Zeker een enorme aanrader van mij kant! En je kan altijd de gratis versie even testen voor je de premium editie aanschaft.

Hub lijkt ook wat verbeteringen te tonen, dus dat is een goed teken! Verder heb ik nu aardig op orde welke apps is waarvoor gebruik. Aangezien ik het liefst alles van Google eraf wil hebben was het ff zoeken als nieuwe Android gebruiker naar de juiste apps.

Voor de geinteresseerden:
    Muziek - BlackPlayer EP
    Video - VLC (obviously)
    Foto's - FOTO
    Browser(s) - Firefox, Orfox, Ghostery

BlackPlayer is ook een aanrader, veel tweek opties maar wel lekker minimalistisch.

Dus ja, zeker positiever geworden over de PRIV. Wacht enkel nog op de dag dat je een App op je bureaublad kan laten draaien. (Niet als widget gewoon always on) want dan kan ik mooi de HUB rechts van m'n homescreen zetten en ben ik helemaal tevreden haha.

Grtzz Erik

Posted via BlackBerry Priv 10.3.2
    09-01-16 10:23 AM
  2. ruben1975's Avatar
    Is nova launcher dan beter/fijner dan BlackBerry launcher? Die heb ik nu op mijn Samsung S5 ipv nova.

Posted via CB10
    09-01-16 03:12 PM
  3. Erik_1991's Avatar
    Vind ik wel, je kan zelf kiezen of je voor snelheid gaat of animaties etc..

BlackBerry launcher heeft minder mogelijkheden qua tweaken van alles.. IMHO is het beter, maar zoals ik zei, je kunt de gratis versie zo testen! En dan kun je met alle tweaks wel ff een aantal uur spelen haha. Heb zelf het iconpack van BlackBerry en voor de telefoon en camera onderin gebruik ik 'Flat White'. Bij Nova kun je per App de titel en het logo aanpassen dus vandaar twee verschillende icon packs

09-01-16 03:16 PM
  4. Erik_1991's Avatar
    Lees net dat een Hub widget in beta zit. Nog weinig reviews over, maar denk dat het niet kan tippen aan een 'always ons' app maar we wachten rustig af

09-01-16 05:13 PM
  5. Ginowine's Avatar
    Ik vraag me af over de muziek player app voor de Priv want ik ben namelijk op zoek naar een muziek media player app { Net als die van BB10 } dat je bijvoorbeeld een muzieknummer via twee volume knoppen kunt door- en terug schakelen naar een andere muzieknummer. Wellicht kan ik echter alleen een afspelende muzieknummer met de twee volumeknoppen hard of zacht schakelen.

Weet iemand misschien welk naam app ik moet hebben om de soort gelijke functie kan ontvangen zoals ik hierboven heb omschreven?
    09-03-16 07:48 AM
  6. Koekiemonster's Avatar
    En de september update komt binnen... :-)

Posted from my Priv
    09-06-16 03:55 PM
  7. ruben1975's Avatar
    Gelukkige PRIV eigenaar ;-)
    Voor OS 10 nog niks. Er zouden toch 2 Updates komen dit jaar......

Posted via CB10
    09-07-16 03:13 AM
  8. Erik_1991's Avatar
    Eentje in maart dit jaar en volgende februari volgend jaar... Maar zoals 10.3.3 al aangeeft, zal ik niet al te veel vertrouwen op hun beloftes. BlackBerry en deadlines..

09-07-16 10:32 AM
  9. ruben1975's Avatar
    Whooop 10.3.3 beta online! Vanmiddag op de Passport OG zetten [FYI dit is geen daily driver!]

BlackBerry Passport Silver Edition 
    He Erik

Die beta is al weer een tijdje geleden. Dat er nog steeds geen officile Update is......
    Hoe is of was die 10.3.3?

Posted via CB10
    09-16-16 03:11 AM
  10. ruben1975's Avatar
    He Erik, hoe gaat het met de Priv?

Posted via CB10
    09-20-16 03:41 PM
  11. ruben1975's Avatar
    Iemand interesse in een BlackBerry Passport, aangeschaft januari 2015.
    Met doos, oplader, oordoppen en oem flipcase

Posted via CB10
    09-22-16 05:21 AM
  12. Erik_1991's Avatar
    BlackBerry PRIV bevalt nogsteeds goed. Ben nu enkel nog benieuwd naar de toevoeging van gestures in de toekomst haha. HUB widget valt mij tegen.. Niet qua werking, maar dat het niet full screen kan. (Mn OCD vind het lelijk haha) verder bevalt het goed, straks met Nougat hopelijk nog beter.

10.3.3 is geen daily! Missen te veel dingen om er goed mee te werken. Maar sowieso heeft 10.3.3 niet echt veel nuttige veranderingen voor de consument.

09-23-16 06:26 AM
  13. ruben1975's Avatar
    Heb vandaag een Priv gekocht. Nu aan het installeren.....
    Eerste indruk: mooi toestel, kwaliteit Is goed (veel reviews die spreken over mindere hardware kwaliteit)
    Had het toestel dikker verwacht, valt dus mee.
    Komende dagen het verschil met bb10/passport beleven....

Posted via CB10
    09-23-16 02:11 PM
  14. Ginowine's Avatar
    Toppie.

Posted via CB10
    09-23-16 02:33 PM
  15. Ginowine's Avatar
    Toen ik de BlackBerry Priv los had aangeschaft, was het voor mij wel de moeite waard geweest voor 690,-. Ik heb hem nu 4 maanden in bezit en ben tot op heden nog steeds tevreden.

Voor BlackBerry Messenger en WhatsApp Messenger heb ik gelukkig geen ads en overige irritante reclames gehad het begin.

Ik heb veel betaalde productieve apps gratis (zonder ads) gedownload.

Wel blijf ik nog steeds om de BlackBerry Passport te gebruiken als tweede pocket smartphone (Puur voor Muziek, Bluetooth, vierkante mini speaker bluetooth box voor geluid, camera en oude Social Media native app Facebook).

Apps draaien op de Priv veel soepeler en sneller.

Het fysieke en virtuele toetsenborden zijn terug. (Ik kan kiezen tussen typen en/of swiften van beide toetsenborden).

Elke maand beveiligings updates van tweaks en verbeteringen en wellicht ook nieuwe functies erbij via Google Play Store.

Blij dat ik geen beperkte Samsung Galaxy of Huawei smartphone toestel met recente Android OS software heb gehaald. En zowel, dan zou ik heel veel functies van BB hebben gemist + daarnaast veel ads ontvangen van de Android Apps en zou ik veel gepatched apps van Cobalt moeten installeren voor de BlackBerry Apps. Veels te veel met dat gedoe om apps op Android niveau goed en werkend te krijgen.

Voor BB10 om android apps (Zowel free, paid en/of gepatched) te draaien vond ik wel wat hebben maar een Non-BlackBerry Android toestel zoals Samsung Galaxy en Huawei bijvoorbeeld.. totaal niet.

Dus vandaar ik toen ook in 1 keer af wou om gewoon de BlackBerry Priv te gebruiken voor geheel zegmaar.

Posted via CB10
    09-23-16 02:58 PM
  16. ruben1975's Avatar
    Ik twijfel nog of ik de passport erbij houd. Heb altijd mijn oudere toestel verkocht als ik een nieuwe aanschaf.
    Ik ben al jaren een loyaal en tevreden BlackBerry gebruiker geweest en bb10 is gewoon imo de beste OS. Native apps draaien mooier dan de Android versie. De Hub is ongeevenaard. Maar ik ervaar steeds meer de beperkingen doordat BlackBerry/bb10 steeds minder gebruikt wordt. En ik heb er ook geen vertrouwen meer in. De beloofde 2 Updates dit jaar zijn er ook niet geweest.
    De BlackBerry variant op Android maakt Android nog enigszins de moeite waard anders Had ik (nog niet) geen Android toestel gekocht. Tja de Hub op de Priv is niet hetzelfde maar het Is een Hub.
    De Passport is voor het beste toestel maar de tijden zijn aan het veranderen helaas.....

Posted via CB10
    09-23-16 03:14 PM
  17. ruben1975's Avatar
    Hoe is de batterij leven op jullie priv?? Gaat bij mij wel erg hard in vergelijking met de Passport

Posted via CB10
    09-23-16 03:15 PM
  18. Erik_1991's Avatar
    RT

Overigens hardware leek bij mij ook goed maar toestel kraakt tijdens het typen. De battery cover heeft namelijk een mini beetje speling.

Welke productiedatum is je PRIV?

09-23-16 03:21 PM
  19. ruben1975's Avatar
    Waar vind ik de productie datum?

Die battery wordt wel warm zeg.....

Posted via CB10
    09-23-16 03:55 PM
  20. Ginowine's Avatar
    Die van mij is 13 Januari 2016. ( 130116 )

Productie datum vind je vanaf de buitenkant van de officile BlackBerry Priv zwarte doos.

De mijne kraakt amper tijdens typen en/of swiften.

Posted via CB10
    09-23-16 04:05 PM
  21. Ginowine's Avatar
    Batterij is zeker een issue voor de meeste Priv gebruikers.

Ik heb voor de verlichting donkerder / dimmer gedaan en energiebesparing aangeschakeld.

Posted via CB10
    09-23-16 04:10 PM
  22. Erik_1991's Avatar
    Batterij is zeker een issue voor de meeste Priv gebruikers.

Ik heb voor de verlichting donkerder / dimmer gedaan en energiebesparing aangeschakeld.

Posted via CB10
    Jaa warm word ie sowieso.. Erg hinderlijk

09-23-16 04:39 PM
  23. ruben1975's Avatar
    Mijn Priv van mei 2016

Posted via CB10
    09-24-16 03:54 PM
  24. ruben1975's Avatar
    Vraagje, werkt schermvergrendling notificatie bij jullie goed? Dus dat het scherm even oplicht als er een bericht binnen komt?

Posted via CB10
    09-26-16 01:39 PM
  25. Ginowine's Avatar
    Vraagje, werkt schermvergrendling notificatie bij jullie goed? Dus dat het scherm even oplicht als er een bericht binnen komt?

Posted via CB10
    Bij mij wel.

Posted via CB10
    09-26-16 03:49 PM
3,256 ... 110111112113114 ...