1. backfire101's Avatar
    Ik vind het slecht dat er geen kleuren led op zit.
    07-27-16 11:17 AM
  2. richooster's Avatar
    Ik ben erg tevreden met mijn Passport SE en wil hem ook graag blijven gebruiken. Maar helaas is whats app een communicatiemiddel dat ik niet meer kan missen. (BBM gaat de vriendengroep echt niet meer veroveren). Via Cobalt's links etc. heb ik de Google Play Store en zo kunnen installeren en een aantal Android apps werken goed. Helaas geldt dat niet voor de WA: deze vraagt dan om de Google Play Services die niet ondersteund zouden worden. Heeft iemand daar een oplossing voor? (anders dan vanaf 2017 een Priv of Argon kopen )
    07-29-16 01:46 AM
  3. ruben1975's Avatar
    Ik ben erg tevreden met mijn Passport SE en wil hem ook graag blijven gebruiken. Maar helaas is whats app een communicatiemiddel dat ik niet meer kan missen. (BBM gaat de vriendengroep echt niet meer veroveren). Via Cobalt's links etc. heb ik de Google Play Store en zo kunnen installeren en een aantal Android apps werken goed. Helaas geldt dat niet voor de WA: deze vraagt dan om de Google Play Services die niet ondersteund zouden worden. Heeft iemand daar een oplossing voor? (anders dan vanaf 2017 een Priv of Argon kopen )
    Heb wa eens vanuit snap gedownload en Had geen issue met Google play services. Wil je nu zeggen dat WA al Android app verplicht play services nodig heeft??

Posted via CB10
    07-29-16 03:21 PM
  4. jelle_57's Avatar
    Nee dit is gewoon oem Linux .. Systeem meldingen staan nog wel eens in die layout

Posted via BlackBerry Priv 10.3.2
    Hoe bevalt je Priv Erik? Ben erg benieuwd hoe de overstap jouw vergaat en wat je van het toestel vind!

Posted via CB10
    07-30-16 05:47 AM
  5. Erik_1991's Avatar
    Ga hier morgen even op terug komen, lig nu met een container scheepje in Engeland.. Slecht WiFi ontvangst

Attached Thumbnails Any Dutch BlackBerry users here?-14665.jpg  
    07-30-16 01:43 PM
  6. ruben1975's Avatar
    Iemand een antwoord op de vraag over Play services en whatsapp?

Posted via CB10
    07-31-16 06:08 AM
  7. Peters050's Avatar
    Ik las dit forum al een tijdje, dus ook maar eens aangemeld. Sinds 2007 BB-gebruiker, of was het 2006 en in de afgelopen jaren heel wat modellen gehad. Op aanraden van een vriend n keer geswitcht naar een Samsung, maar dat was niet heel slim. Dat onding heb ik na twee weken letterlijk in de plomp gegooid. Ik heb nu een Passport en een Classic, al moet ik zeggen dat ik de Classic het meest gebruik. Echt een werkpaard en meteen na de introductie aangeschaft. De volgende wordt de Mercury, denk ik. Ik lees verschillende releasedata, maar ben benieuwd wanneer dat toestel uitkomt. Weet iemand een concrete datum?
    08-04-16 09:54 AM
  8. cyberadje's Avatar
    Hi Peter,

In ieder geval welkom.

Posted via my awesome Passport OE
    08-04-16 04:12 PM
  9. Erik_1991's Avatar
    Ok morgen is iets vertraagd haha.

Mijn Priv experience.. Laten we eerst ff gaan zeuren met wat - en + punten en dan ff een user xp.

- Desondanks dat BlackBerry 10 minder apps had, imho draaiden die wel beter. En bijvoorbeeld deze crackberry App werkt lang niet zo praktisch als de BB10 versie. Ook oem Twitter is na jaren gebruik maken van Blaq for BB10 echt een grap
    - Hub werkt niet (oke het werkt, maar bizar slecht)
    - Telefoon kan intens heet worden als je een normaal spelletje speelt zonder vage poes pas. Zelfs dus danig heet dat ik soms een melding krijg dat het toestel oververhit raakt
    - App drawer is een aanfluiting ( desalniettemin heb ik m'n home screens zo ingedeeld dat ik er nooit in hoef )
    - Google zit echt overal, erg hinderlijk voor de privacy freak
    - Batterijleven is matig

+ Apps! Veel! Maar lastig zoeken aangezien er bizar veel zijn
    + Google play card. Betalen met cash = ontraceerbaar
    + Scherm mooi!
    + Toetsenbord zo aan gewend na m'n work wide passports
    + Camera is zeer goed voor een BlackBerry!
    + Zeer goed WiFi ontvangst
    + DTEK houd je goed op de hoogte van je toestelstatus

Nou ik denk dat ik het zo wel een beetje heb. Mis BlackBerry 10 zeker! Vele malen beter OS dan Android ooit zal wezen. Ook zoals aangegeven is de Hub echt een grap, werkt zeer slecht. Bijvoorbeeld bij het binnen krijgen van een WA bericht en je opent de App blijft de Hub zeggen dat je een ongelezen bericht hebt. Tevens geeft ie vaak niet het laatste bericht weer maar bijvoorbeeld de vraag van je contact waar jij zojuist al op hebt geantwoord.

Ook de gestures die weg zijn mis ik erg, het zijn veel te veel handelingen om ergens te komen. Zoals de 2x swipen om via je Quick options naar je settings te gaan. Betere woordkeuze zou dus wezen Could Be Quicker Options

Afijn. Kan het toestel wel de hemel in prijzen maar dit is mijn xp. Begrijp me niet verkeerd, ik kan er prima mee werken maar aangezien ik gewend ben aan BlackBerry OS en BlackBerry 10 is het erg lastig om te snappen waarom Android zo achter loopt qua features, en UI.

Momenteel ben ik varen als onderdeel van m'n stage. Beide passports mee dus mocht de Priv me toch gek maken kan ik zo weer terug haha

Grtzz Erik

08-05-16 08:47 AM
  10. Erik_1991's Avatar
    Even een vraagje.. Hebben jullie de augustus update op de Priv al binnen?

08-08-16 07:46 AM
  11. Erik_1991's Avatar
    Nevermind... Als je het over de duivel hebt

Attached Thumbnails Any Dutch BlackBerry users here?-screenshot_20160808-152519.jpg  
    08-08-16 08:26 AM
  12. dibbis's Avatar
    Dacht dat bb10 een update in juni zou krijgen..

Posted via CB10
    08-08-16 09:02 AM
  13. Ginowine's Avatar
    Ik heb de update van augustus vanaf vandaag nu binnen.

Posted via CB10
    08-08-16 09:54 AM
  14. Erik_1991's Avatar
    Dacht dat bb10 een update in juni zou krijgen..

Posted via CB10
    Volgens mij was het eerste instantie zelfs Maart.. Toen Juni, toen Juli... En nogsteeds 10.3.2.**** ik had verwacht dat na de developer versie van 10.3.3 hij snel zou komen maar het blijft wachten. "voordeel" is dat het niet over nieuwe features zal beschikken dus echt het wachten waard zal het niet wezen, maar het is goed om te zien dat BlackBerry hun eigen OS niet in de kou laat

08-08-16 10:12 AM
  15. ruben1975's Avatar
    He Erik, Bedankt voor je priv review. XP blijft toch persoonlijk.
    Heb de priv nog steeds niet in het echt kunnen zien dus kan er geen oordeel over geven.
    Heb wel de BlackBerry Hub op mijn Samsung s5, zal wel overeenkomen hoe het op de Priv is. Tja dat is echt niet hetzelfde als op een BlackBerry 10-smartphone.
    Ja, bb10 is imo veel beter dan Android. Dat maakt het ook zo zonde dat BlackBerry zo afgegleden is.
    Ik wacht op de Argon en Mercury en dan maar zien wat ik ga doen.

Posted via CB10
    08-08-16 02:53 PM
  16. Erik_1991's Avatar
    Ja snap ik, nu BlackBerry blend ook EOL is geeft wel aan hoelang BlackBerry 10 nog word gesupport.. Ook nadat JC heeft gezegd dat ze met Android Nougat net zo veilig zijn als BlackBerry 10. Erg jammer! Want zoals je zegt, niets beat BlackBerry 10 qua gebruikers gemak / UI

Misschien als ze vol voor Android gaan word het allemaal wat beter in de toekomst. En dan doel ik voornamelijk op een einde aan die drie knoppen op Android (neemt scherm in, en is pointless omdat je gesture control kan invoeren) en natuurlijk de BlackBerry hub die meer seamless integreert met het OS. Wie weet...

08-08-16 02:59 PM
  17. richooster's Avatar
    Erik dank je voor de uitgebreide Priv recensie. Altijd een beetje subjectief (voor iedereen verschillend bedoel ik). Maar het tempert mijn gevoelens om over te stappen van mijn Passport. Wordt er nog steeds niet vrolijk van.
    08-09-16 01:31 AM
  18. jelle_57's Avatar
    Ja snap ik, nu BlackBerry blend ook EOL is geeft wel aan hoelang BlackBerry 10 nog word gesupport.. Ook nadat JC heeft gezegd dat ze met Android Nougat net zo veilig zijn als BlackBerry 10. Erg jammer! Want zoals je zegt, niets beat BlackBerry 10 qua gebruikers gemak / UI

Misschien als ze vol voor Android gaan word het allemaal wat beter in de toekomst. En dan doel ik voornamelijk op een einde aan die drie knoppen op Android (neemt scherm in, en is pointless omdat je gesture control kan invoeren) en natuurlijk de BlackBerry hub die meer seamless integreert met het OS. Wie weet...

Erik, thanks voor je review! 2 vraagjes:
    - Je schrijft dat de batterij matig is, hoelang gaat deze dan ongeveer mee, ook in vergelijking met je Passports?
    - Het schijnt dat BlackBerry afgelopen week verschillende apps, waaronder de Hubb, gepdatet heeft. Lost dit (deels) de minpunten van de Hubb op?

Ben benieuwd, thanks!

Posted via CB10
    08-10-16 02:21 AM
  19. Skateman1972's Avatar
    Kom anders naar de Dutch BBM groep. Hier zijn ook mensen met een Priv en Dtek50. Anders even je pin achterlaten dan komt er een Invite.
    Any Dutch BlackBerry users here?-img_20160811_194039_edit.png

Posted via CB10
    08-11-16 12:42 PM
  20. Erik_1991's Avatar
    Erik, thanks voor je review! 2 vraagjes:
    - Je schrijft dat de batterij matig is, hoelang gaat deze dan ongeveer mee, ook in vergelijking met je Passports?
    - Het schijnt dat BlackBerry afgelopen week verschillende apps, waaronder de Hubb, gepdatet heeft. Lost dit (deels) de minpunten van de Hubb op?

Ben benieuwd, thanks!

Posted via CB10
    Batterij gaat krap een dag mee waar de Passport met mijn gebruikt (bijna) altijd met gemak de dag door kwam.. Dit is natuurlijk afhankelijk van de eigenaar (heavy user of niet zo heavy )

Hub is vandaag weer geupdate maar nog geen veranderingen tot zo ver.. Misschien brengt Nougut meer vrijheid qua aanpassen en vloeiender lopen van de Hub

08-12-16 11:48 AM
  21. jelle_57's Avatar
    Batterij gaat krap een dag mee waar de Passport met mijn gebruikt (bijna) altijd met gemak de dag door kwam.. Dit is natuurlijk afhankelijk van de eigenaar (heavy user of niet zo heavy )

Hub is vandaag weer geupdate maar nog geen veranderingen tot zo ver.. Misschien brengt Nougut meer vrijheid qua aanpassen en vloeiender lopen van de Hub

Hey Erik en Ginowine,

Vraagje, nu jullie beiden de Priv gebruiken als daily driver, kun je dan zeggen dat de Android+Blackberry combinatie iets weg heeft van een mix tussen BB10 OS en BBOS7?

Posted via CB10
    08-16-16 04:31 AM
  22. Ginowine's Avatar
    Hey Erik en Ginowine,

Vraagje, nu jullie beiden de Priv gebruiken als daily driver, kun je dan zeggen dat de Android+Blackberry combinatie iets weg heeft van een mix tussen BB10 OS en BBOS7?

Posted via CB10
    Persoonlijk vind ik BBOS 10 (Softwarematig + Tweaks), BBOS 7 (Hardwarematig + Modellen Torch 9800 + Torch 9810) en Samsung Galaxy S7 (Softwarematig + Edges) samen als een mix voor 1 geheel combi smartphone Android+BlackBerry toestel hebben.

Mijn Priv had ik getest, mijn plus en min bevindingen gezocht en ben tevreden over geweest na maandelijks OS software updates. In het begin moest ik wel eraan wennen om die in gebruik te nemen. Andere benamingen, de sturing en details enzovoort.

Maar goed. Ik gebruik de Priv echter tot nu toe nog als back-up driver tot aan December 2016 want de OG Passport is tot op heden mijn daily driver en die gebruik verlopig alleen voor social media, BBM en WA. Hij is in mijn beleving nog steeds top en zeer goed voor zwaar gebruik.

Zodra ik in December 2016 ben omgewisseld.. dan pas gebruik ik de OG Passport als back-up driver alleen voor FB en de Priv als daily driver als zwaar gebruik voor zoals overige productieve apps, games, overige social media, instant chit chat zoals BBM en WA enzovoort.

Posted via CB10
    Last edited by Ginowine; 08-16-16 at 06:05 AM.
    08-16-16 05:53 AM
  23. Erik_1991's Avatar
    Ff een snelle post! Hier is mijn Priv homescreen.. Maximaal (so far) BlackBerry 10 looks

08-27-16 12:18 PM
  24. Erik_1991's Avatar
    Nu met foto

Attached Thumbnails Any Dutch BlackBerry users here?-21307.jpg  
    08-27-16 12:19 PM
  25. ruben1975's Avatar
    Nu met foto

Kan het plaatje niet opslaan om wat in te zoomen. Beetje klein. Maar ziet er wel goed uit. Niet veel poes pas.

Al wat meer positieve punten mbt Priv?

Posted via CB10
    08-30-16 02:29 PM
3,256 ... 109110111112113 ...