1. ruben1975's Avatar
    Wat een rare vraag, natuurlijk nog aan de BlackBerry haha. Stop er pas mee als hun ermee stoppen :P

    Ik lees nog wel mee, stiekem ghehe
    Ben erg benieuwd naar de Mecury, het lijkt mij een tof toestel! Maar moet nog een jaartje met de PRIV.

    Hoop dat Nougat snel komt, ben wel benieuwd naar de verbeterde veiligheidsfuncties, waaronder apps toegang geven tot enkel bepaalde mappen ipv volledige telefoon opslag! Hebben jullie daar wat meer over gelezen? Ik lees enkel geruchten zonder basis
    Ja een rare vraag inderdaad. Maar al een tijdje niks gehoord, dacht even prikkelen :P

    Heb zelf nog niks gehoorf over nougat. Dergelijke updates duren ook lang hoor. Lijkt BlackBerry wel :-)

    Heb de februari update ook nog niet
    02-08-17 03:27 AM
  2. ruben1975's Avatar
    Mee eens, maar ik vond de passport SE ook lelijk op foto's tot ik hem in handen had. Mijn ervaring is dat toestellen er vaak minder op foto uitzien dan in het echt.
    Ja inderdaad. Had ik ook met de paspoort en met de priv die ik nu ook heb terwijl ik altijd het hardst riep dat ik noooooit een slider wil 😂
    02-08-17 03:29 AM
  3. Erik_1991's Avatar
    Jaa daarom wacht wel even af, haal hem toch wel aangezien het de laatste in-house BlackBerry is, moet in de collectie :P

    Security patches zijn vrij snel uit, denk dat ze worden tegen gehouden door providers? Want de februari update is uitgerold maar nog niets op mijn PRIV op Vodafone.

    Gebruiken jullie nog veel BBM eigenlijk op de Android BlackBerry toestellen? Zit zelf iedereen over te halen op Signal wat namelijk veel beter beveiligd is, en prima mee te werken is. Tevens kan je deze instellen als standaard sms cliënt waardoor je de Google sms app snel weg kan gooien uit de oem App lijst
    02-08-17 03:37 AM
  4. ruben1975's Avatar
    Jaa daarom wacht wel even af, haal hem toch wel aangezien het de laatste in-house BlackBerry is, moet in de collectie :P

    Security patches zijn vrij snel uit, denk dat ze worden tegen gehouden door providers? Want de februari update is uitgerold maar nog niets op mijn PRIV op Vodafone.

    Gebruiken jullie nog veel BBM eigenlijk op de Android BlackBerry toestellen? Zit zelf iedereen over te halen op Signal wat namelijk veel beter beveiligd is, en prima mee te werken is. Tevens kan je deze instellen als standaard sms cliënt waardoor je de Google sms app snel weg kan gooien uit de oem App lijst
    Jij bent ook een diehard verzamelaar zeg :-)
    Heb elke BlackBerry verkocht om een nieuwe te kunnen kopen. Mis mijn Passport nu wel echt. Maar ja gebruikte het ook niet als 2e toestel alleen als wekker. Ook zonde. Maar toch 😢

    Ben wel benieuwd naar de mercury. Nu nog een winkel vinden die het heeft liggen. Hopelijk op Schiphol, daar lag de Passport toen ook

    Bbm gebruik ik wel op Android (priv) maar heb maar een contact..........
    02-08-17 05:57 AM
  5. Ginowine's Avatar
    Ja ik gebruik veel BBM en WA weinig vanwege de toegevoegde functies.

    Bij BBM kan ik de push berichten afschermen d.m.v. timer instellen of berichten laten intrekken via een normale BBM - en privé BBM chat messenger. Tenminste als ik voor de veiligheid kies met gevoelige informatie versturen naar een persoon bijvoorbeeld.

    Over de februari update.. daar heb je ook gelijk in over dat die tegengehouden wordt door telecom providers. Echter als je een abonnement hebt dat je in termijnen jouw "gratis" toestel prijs kosten ook nog eens moet verrekenen voor de aansluiting, dan ben je inderdaad afhankelijk van je telecom provider als rede en moet je langer afwachten voor de volgende push OS update. Tegelijkertijd heb je daarnaast ook helaas bepaalde rechten voor 't telefoon gebruik. Daar ben ik om eerlijk te zijn geen voorstander van omdat je dan niet overal in je telefoon terecht kunt komen van de opties en menu instellingen waarvan een deel is afgeschermd of geblokkeerd.

    Gelukkig ben ik onafhankelijk van mijn telecom provider (T-Mobile) omdat ik voorheen de Priv los had aangeschaft voor de totale prijs via een online shop webwinkel en heb een T-Mobile sim-only abonnement die helemaal los + gescheiden staat van de BlackBerry OS en de Google-BlackBerry Fusie OS updates. Zodoende dat ik achteraf ook de februari update had ontvangen. Die push ik ook alleen uit via Wi-Fi internetverbinding van m'n internet service provider (Ziggo).

    Posted via CB10
    Last edited by Ginowine; 02-09-17 at 05:48 AM.
    02-08-17 06:12 AM
  6. ruben1975's Avatar
    Iemand die tijdens BB10 de GPS app PinGuin had van Brandon Orr? Dit was een van mijn favorieten. Helaas geen Android versie. Kent iemand een goed alternatief in de play store?

    Dit soort dingen mis ik dan van BB10. De koppeling met BBM en door die app altijd mijn favoriete locaties beschikbaar in de agenda etc
    02-11-17 04:54 AM
  7. ruben1975's Avatar
    Sterker nog, kun je ook BlackBerry apps omzetten naar Android apps? Bar to apk zeg maar ;-)
    02-11-17 06:16 AM
  8. MrDoreth's Avatar
    Even vraagje. Ik ben van plan de Dtek50 te kopen.
    Na jaar of 2 terug naar BlackBerry.
    Priv lag boven m'n budget dus moest ik er een paar overlaten.
    Nu zie ik dat de chargingport van m'n OnePlus X het bijna gaat begeven en zoek ik naar een nieuw toestel.
    Ik zag op "lokale" sites dat de 50 aan 322 euro verkocht wordt.
    Op BlackBerry shop staat hij aan 296. Iemand een idee welk toestel ik moet nemen om hem in België te doen draaien?
    Ik zit bij JIM Mobile (onderdeel van BASE dat onderdeel is van TELENET) Volgens mij zit ik op
    800 & 1800 MHz voor 4G. Iemand die me kan helpen?

    ik twijfel nog tussen DTEK50, Samsung Galaxy A5 (2016) of the Xperia XA
    02-12-17 07:08 AM
  9. bozzg86's Avatar
    Op gsmarena kan je de specs zien en ook toestellen vergelijken. Persoonlijk vind ik dat wel een goeie site. Je kan daar ook zien op welke 3g en 4g banden een toestel werkt enzo.

    Daarbij lijkt het mij dat wanneer je een simlockvrij (unlocked) toestel koopt, deze met elk willekeurig simkaartje werkt

    EDIT: volg deze link voor een vergelijking tussen dtek50 en galaxy a5
    http://m.gsmarena.com/compare.php3?i...&idPhone2=7789


    Posted via CB10 on my Passport (10.3.3.1435)
    02-12-17 07:44 AM
  10. Erik_1991's Avatar
    Volgens mij zit Vodafone NL ook op die frequenties dus zou je theoretisch gewoon eentje bij BelSimpel kunnen bestellen. Je hebt daar ook gewoon omwissel garantie mocht ie toch niet goed zijn. Zou je niet voor de DTEK60 wachten? Of de Mecury?

    Hebben jullie overigens ook dat de nieuwsfeed op crackberry onleesbaar is?
    02-12-17 07:48 AM
  11. bozzg86's Avatar
    Hebben jullie overigens ook dat de nieuwsfeed op crackberry onleesbaar is?
    Nee, in ieder geval niet op BB10

    Posted via CB10 on my Passport (10.3.3.1435)
    02-12-17 07:50 AM
  12. Erik_1991's Avatar
    Wel op Android.. Zo zie je maar wat het Masterrace OS is haha
    bozzg86 likes this.
    02-12-17 07:53 AM
  13. ruben1975's Avatar
    Wel op Android.. Zo zie je maar wat het Masterrace OS is haha
    Idd, de androidversie is traag bij het laden van de hoofdpagina en het menu is ook minder handig. De OG App voor BB10 is zoveel beter!!
    02-13-17 02:12 PM
  14. ruben1975's Avatar
    Hoewel ik tevreden ben met de Priv en BlackBerry powered by android (of andersom) mis ik BB10 wel! Zit te denken om een BlackBerry toestel met BB10 aan te schaffen als 2e telefoon en voor de BB10 ervaring. Leap of Z30 (ondanks mijn haat liefde verhouding toen) z30 heeft toch wel betere specs.
    02-13-17 02:16 PM
  15. Erik_1991's Avatar
    Het blijft Android maar ben toch wel erg gewend geraakt aan de hoeveelheid apps die er zijn. Vorige week nieuwe internet aansluiting thuis, even wifi analyser aan om te kijken welk wifi kanaal de minste interferentie heeft. Ookla speedtest om te kijken of het werkt naar behoren (ping/down/up) zowel op VPN (waar nu gewoon een App voor is) als wifi zonder vpn. Mooie muziek spelers die in staat zijn snel en up to date metadata te zoeken en goed te integreren, streaming dienst deezer goed ondersteunt, LG remote (voor tv en soundbar)... Tja.. Zo kan ik nog even doorgaan haha, ik hoop dat BlackBerry 10 voorlopig ondersteunt blijft.

    Zit namelijk wat research te doen om een raspberry pi met een Android emulator te laten draaien en die via een vpn tunnel over ssl beveiligd naar buiten toe te laten sturen. ALS dat werkt, zou je je BlackBerry 10 als vanouds kunnen gebruiken en voor alle missende apps waar je ook bent via de browser naar jou privé Android emulator gaan en daar de apps gebruiken...

    Of dit ooit gaat werken, geen idee, maar neus zo af en toe wat linux/raspberry forums door. Na mijn idee moet het kunnen, maar ben zeker geen ICT expert
    02-13-17 02:26 PM
  16. ruben1975's Avatar
    Het blijft Android maar ben toch wel erg gewend geraakt aan de hoeveelheid apps die er zijn. Vorige week nieuwe internet aansluiting thuis, even wifi analyser aan om te kijken welk wifi kanaal de minste interferentie heeft. Ookla speedtest om te kijken of het werkt naar behoren (ping/down/up) zowel op VPN (waar nu gewoon een App voor is) als wifi zonder vpn. Mooie muziek spelers die in staat zijn snel en up to date metadata te zoeken en goed te integreren, streaming dienst deezer goed ondersteunt, LG remote (voor tv en soundbar)... Tja.. Zo kan ik nog even doorgaan haha, ik hoop dat BlackBerry 10 voorlopig ondersteunt blijft.

    Zit namelijk wat research te doen om een raspberry pi met een Android emulator te laten draaien en die via een vpn tunnel over ssl beveiligd naar buiten toe te laten sturen. ALS dat werkt, zou je je BlackBerry 10 als vanouds kunnen gebruiken en voor alle missende apps waar je ook bent via de browser naar jou privé Android emulator gaan en daar de apps gebruiken...

    Of dit ooit gaat werken, geen idee, maar neus zo af en toe wat linux/raspberry forums door. Na mijn idee moet het kunnen, maar ben zeker geen ICT expert
    Je bent geen ict expert? Je klinkt aardig als een :-) raspberry??
    02-13-17 03:40 PM
  17. ruben1975's Avatar
    Leuk! Nieuwe app van BlackBerry voor Android. BlackBerry notable. Kijk in de playstore
    02-13-17 03:41 PM
  18. Erik_1991's Avatar
    Whoee! Thanks voor de headsup!

    Raspberry Pi is een mini computer, creditcard formaat. Hier kun je bizar veel mee. Ik gebruik er eentje als mediacenter, deze zit letterlijk achterop m'n tv geplakt en bevat een sd kaart als 'harde schijf'. Hierop staat OSMC (Open Source Media Center) wat een verbouwde versie van Kodi is (voorheen xbox media center). Deze heeft toegang tot mijn locale netwerk en kan hierdoor films en series vanaf mijn netwerk op mijn TV afspelen. Ondertitels etc kun je via OSMC gewoon downloaden mocht je dat willen. Werkt ideaal en kost relatief weinig. Dat is wat ik ermee doe maar er word erg veel mee gedaan, van drones tot geautomatiseerde koffiezetter. Zoek het eens op, echt een super pc-knutsel-ish-apparaatje!
    02-13-17 03:54 PM
  19. ruben1975's Avatar
    Whoee! Thanks voor de headsup!

    Raspberry Pi is een mini computer, creditcard formaat. Hier kun je bizar veel mee. Ik gebruik er eentje als mediacenter, deze zit letterlijk achterop m'n tv geplakt en bevat een sd kaart als 'harde schijf'. Hierop staat OSMC (Open Source Media Center) wat een verbouwde versie van Kodi is (voorheen xbox media center). Deze heeft toegang tot mijn locale netwerk en kan hierdoor films en series vanaf mijn netwerk op mijn TV afspelen. Ondertitels etc kun je via OSMC gewoon downloaden mocht je dat willen. Werkt ideaal en kost relatief weinig. Dat is wat ik ermee doe maar er word erg veel mee gedaan, van drones tot geautomatiseerde koffiezetter. Zoek het eens op, echt een super pc-knutsel-ish-apparaatje!
    Ok thanks voor de uitleg. Zal er eens in gaan verdiepen
    02-13-17 04:13 PM
  20. Ginowine's Avatar
    Leuk! Nieuwe app van BlackBerry voor Android. BlackBerry notable. Kijk in de playstore
    Inderdaad, ik heb hem gezien in de playstore.

    Ik heb grotendeels de BlackBerry Apps uitgeschakeld omdat sommige BlackBerry Apps veel MB's bevatten voor opslagruimte van m'n Priv.

    Posted via CB10
    02-13-17 05:13 PM
  21. ruben1975's Avatar
    Inderdaad, ik heb hem gezien in de playstore.

    Ik heb grotendeels de BlackBerry Apps uitgeschakeld omdat sommige BlackBerry Apps veel MB's bevatten voor opslagruimte van m'n Priv.

    Posted via CB10
    Oh? De BlackBerry apps maken voor mij de priv juist interessant om de BB10 ervaring te houden. Je kunt ook diverse Apps verplaatsen naar een sdkaart als je die hebt? Scheelt geheugen op je interne opslag
    02-14-17 02:26 AM
  22. Ginowine's Avatar
    Oh? De BlackBerry apps maken voor mij de priv juist interessant om de BB10 ervaring te houden. Je kunt ook diverse Apps verplaatsen naar een sdkaart als je die hebt? Scheelt geheugen op je interne opslag
    Dat kan natuurlijk ook inderdaad. Maar er zitten een paar tussen die ik helemaal niet eens gebruik. Laatst staan sommige BlackBerry Apps openen. Gelieve schakel ik een paar van ze uit.

    Ik heb een SD-kaartje geïnstalleerd voor grote/kleine audio en video bestanden en werk documenten voor opslagruimte.

    Zie hieronder het lijstje van de BlackBerry Apps die ik ze niet gebruik, niet installeer, downgrade of heb uitgeschakeld.

    - BlackBerry Work
    - BlackBerry Workspaces
    - BlackBerry Tasks / Taken van
    - BlackBerry Notes / Notities van
    - BlackBerry Connect
    - BlackBerry Docs To Go
    - BlackBerry Access
    - BlackBerry Share
    - BlackBerry UEM Client
    - BlackBerry Connectivity
    - BlackBerry Theme
    - BlackBerry Workspaces Dynamics
    - BlackBerry Notable
    - BlackBerry WatchDox (Sector)
    - BlackBerry BES12 apps (Work Security ID, Secure Browser, Workspace Manager)
    - BlackBerry BBM Enterprise
    - BlackBerry SecuSUITE for Enterprise

    Totaal 19 BlackBerry Apps (Sommige BlackBerry Apps zijn ook een deel van BlackBerry Enterprises) .


    Zie hieronder het lijstje van de BlackBerry Apps die ik ze wel gebruik, wel installeer, upgrade of heb ingeschakeld.

    - BlackBerry Hub
    - BlackBerry Hub / Services van
    - BlackBerry DTEK
    - BlackBerry Keyboard / Toetsenbord
    - BlackBerry Help
    - BlackBerry Camera
    - BlackBerry Virtual Expert
    - BlackBerry BBM
    - BlackBerry Agenda
    - BlackBerry Launcher
    - BlackBerry Contacts / Contacten van
    - BlackBerry Microsoft ex-FAT
    - BlackBerry Password Keeper

    Totaal 13 BlackBerry Apps.





    Posted via CB10
    Last edited by Ginowine; 02-14-17 at 09:35 AM.
    02-14-17 06:51 AM
  23. ruben1975's Avatar
    Dat kan natuurlijk ook inderdaad. Maar er zitten een paar tussen die ik helemaal niet eens gebruik. Laatst staan sommige BlackBerry Apps openen. Gelieve schakel ik een paar van ze uit.

    Ik heb een SD-kaartje geïnstalleerd voor grote/kleine audio en video bestanden en werk documenten voor opslagruimte.

    Zie hieronder het lijstje van de BlackBerry Apps die ik ze niet gebruik, niet installeer, downgrade of heb uitgeschakeld.

    - BlackBerry Work
    - BlackBerry Workspaces
    - BlackBerry Tasks / Taken van
    - BlackBerry Notes / Notities van
    - BlackBerry Connect
    - BlackBerry Docs To Go
    - BlackBerry Access
    - BlackBerry Share
    - BlackBerry UEM Client
    - BlackBerry Connectivity
    - BlackBerry Theme
    - BlackBerry Workspaces Dynamics
    - BlackBerry Notable
    - BlackBerry WatchDox (Sector)
    - BlackBerry BES12 apps (Work Security ID, Secure Browser, Workspace Manager)
    - BlackBerry BBM Enterprise
    - BlackBerry SecuSUITE for Enterprise

    Totaal 19 BlackBerry Apps (Sommige BlackBerry Apps zijn ook een deel van BlackBerry Enterprises) .


    Zie hieronder het lijstje van de BlackBerry Apps die ik ze wel gebruik, wel installeer, upgrade of heb ingeschakeld.

    - BlackBerry Hub
    - BlackBerry Hub / Services van
    - BlackBerry DTEK
    - BlackBerry Keyboard / Toetsenbord
    - BlackBerry Help
    - BlackBerry Camera
    - BlackBerry Virtual Expert
    - BlackBerry BBM
    - BlackBerry Agenda
    - BlackBerry Launcher
    - BlackBerry Contacts / Contacten van
    - BlackBerry Microsoft ex-FAT
    - BlackBerry Password Keeper

    Totaal 13 BlackBerry Apps.





    Posted via CB10
    Ja ok logisch de BlackBerry Ltd (enterprise) apps. Notities en taken gebruik ik wel (sinds OS6 al) en de andere 13 apps
    02-14-17 05:13 PM
  24. Ginowine's Avatar
    BlackBerry Keyone (BlackBerry Mercury) is gelanceerd.

    Posted via CB10
    02-27-17 12:15 AM
  25. Erik_1991's Avatar
    BlackBerry Keyone (BlackBerry Mercury) is gelanceerd.

    Posted via CB10
    Top! Wie gaat hem direct kopen? Ik kijk ff wat ik kan regelen met Vodafone. Daar kun je nu je telefoon afbetalen en een nieuwe uitzoeken wanneer je wilt. Dus ff kijken in juni/juli of dat mogelijk is.
    02-27-17 10:59 AM
3,299 ... 116117118119120 ...

Similar Threads

  1. I lost my BlackBerry earphones
    By anishchowdary in forum BlackBerry Z10
    Replies: 18
    Last Post: 01-16-15, 11:31 PM
  2. Blackberry Classic Pre Order spotted (Don't get excited)
    By Matty in forum BlackBerry Classic
    Replies: 4
    Last Post: 11-08-14, 06:43 PM
  3. Replies: 1
    Last Post: 11-08-14, 05:56 AM
  4. Replies: 0
    Last Post: 11-08-14, 05:26 AM
  5. Angry Birds Transformers - get it for free on your BlackBerry 10 smartphone
    By CrackBerry News in forum CrackBerry.com News Discussion & Contests
    Replies: 0
    Last Post: 11-08-14, 04:51 AM
LINK TO POST COPIED TO CLIPBOARD