1. Ginowine's Avatar
    hoe maak ik een map aan in de interne opslag? als ik bij instelling op opslag en usb klik en dan op interne opslag dan kan ik alleen maar de app opslag bekijken over gegevens overzetten.
    Je moet alle eerst File Manager of Bestands Beheer app downloaden van de Android App Store [ Google Play Store ] .

    Pas dan kun je mappen en/of sub-mappen aanmaken.

    Posted via CB10
    12-27-16 01:00 PM
  2. cyberadje's Avatar
    Heb je ze ook gebeld? Misschien kan hun klantenservice je helpen
    Hi Dibbis,

    Dank, je kent het wel druk druk druk. Maar het begint wel een soort van irritant te worden. Dus ik morgen een poging tot bellen. Je hoort.

    Posted via CB10
    12-27-16 05:24 PM
  3. ruben1975's Avatar
    Je moet alle eerst File Manager of Bestands Beheer app downloaden van de Android App Store [ Google Play Store ] .

    Pas dan kun je mappen en/of sub-mappen aanmaken.

    Posted via CB10
    Ok, heb je voor mij een tip voor een goede file manager app?? De ene geeft geen toegang tot het interne geheugen de andere alleen tot systeem geheugen.....
    12-28-16 11:42 AM
  4. ruben1975's Avatar
    Hoe kun je op de Priv een andere taal kiezen? Ik heb een 2e taal ingesteld en dan zou je door op het toetsenbord te drukken een andere taal kunnen selecteren maar er gebeurt niks. Als ik de comma vervang voor taaltoets gebeurt er ook niks.
    12-28-16 11:46 AM
  5. Ginowine's Avatar
    Ok, heb je voor mij een tip voor een goede file manager app?? De ene geeft geen toegang tot het interne geheugen de andere alleen tot systeem geheugen.....


    Any Dutch BlackBerry users here?-img_20161229_053256.png


    Any Dutch BlackBerry users here?-img_20161229_053717.png


    File Manager 3.1.7. Zie hieronder het link adres.


    http://m.aptoide.com/app/com.duyhoan...r/file-manager



    Dit type app is zeer eenvoudig voor gebruik en die heb ik ook staan zowel in de BB10 OG Passport en BlackBerry-Google Fusie Priv toestellen.

    Bij de Priv moet je weliswaar app permissies, rechten toekennen voor volledig toegang.

    Downloaden via andere bronnen van internet is ook toegestaan als je via instellingen menu aanschakelt.


    Posted via CB10
    Last edited by Ginowine; 12-29-16 at 12:09 AM.
    12-28-16 10:39 PM
  6. ruben1975's Avatar
    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20161229_053256.png 
Views:	201 
Size:	106.8 KB 
ID:	414973


    Click image for larger version. 

Name:	IMG_20161229_053717.png 
Views:	201 
Size:	138.7 KB 
ID:	414974


    File Manager 3.1.7. Zie hieronder het link adres.


    http://m.aptoide.com/app/com.duyhoan...r/file-manager



    Dit type app is zeer eenvoudig voor gebruik en die heb ik ook staan zowel in de BB10 OG Passport en BlackBerry-Google Fusie Priv toestellen.

    Bij de Priv moet je weliswaar app permissies, rechten toekennen voor volledig toegang.

    Downloaden via andere bronnen van internet is ook toegestaan als je via instellingen menu aanschakelt.


    Posted via CB10
    Ok dankjewel. Ben enigszins een digibeet hoor. Maar er is nu een app ge�nstalleerd Aptiode. Waar vind ik nu de file manager? Ik heb die nu wel open staan maar als ik het sluit dan vind ik het niet terug.
    En waar maak ik nu de map voor de notification? Wat is nu het interne geheugen? Root?
    12-29-16 02:20 AM
  7. Ginowine's Avatar
    Ok dankjewel. Ben enigszins een digibeet hoor. Maar er is nu een app ge�nstalleerd Aptiode. Waar vind ik nu de file manager? Ik heb die nu wel open staan maar als ik het sluit dan vind ik het niet terug.
    En waar maak ik nu de map voor de notification? Wat is nu het interne geheugen? Root?
    Ok�, je hebt Aptoide app ge�nstalleerd. In de app tik je op het vergrootglas linksboven, typ in File Manager 3.1.7.

    Tik op Gevolgde winkels.

    Tik vervolgens op File Manager, 16 k Gedownload 3 maanden geleden, exportfdt-de

    Tik op installeren.

    Nadat je hem hebt ge�nstalleerd, ga naar het hoofdmenu beneden van je Priv toestel. Tik op de ronde witte knop met 6 puntjes erop.

    Als goed is zie je op je scherm een kleine menu met ge�nstalleerde apps staan. Daar in vind je ook de File Manager app. Druk op de app in en sleep de app door naar het hoofdmenu voor de snelkoppeling.

    Open de File Manager app.

    Je eerste scherm is ROOT.. selecteer de map SDCARD.

    SDCARD is jouw interne opslag geheugen.

    In de SDCARD maak je een map aan. Je tikt eerst op de ronde paarse knop met witte plus. Selecteer Folder. Geef de naam van je Folder: Notifications

    Tik dan op Create.

    Je hebt een map aangemaakt, is bevestigd en voltooid.

    Sleep nu jouw MP3 ringtones of alarm-beltonen in de Notifications map.





    Posted via CB10
    Last edited by Ginowine; 12-30-16 at 01:54 AM.
    12-29-16 02:59 PM
  8. ruben1975's Avatar
    Thanks voor de uitgebreide uitleg! Heb de map aan kunnen maken. Morgen de priv maar aan de pc koppelen en de bestanden verplaatsen
    12-29-16 03:36 PM
  9. Ginowine's Avatar
    Graag gedaan.

    Posted via CB10
    12-30-16 01:53 AM
  10. ruben1975's Avatar
    Het lijkt erop dat sdcard niet het intern geheugen is maar gewoon mijn sd card. Als ik een beltoon wil kiezen krijg ik alleen maar de keuze uit de standaard tonen en niet uit de map notification. Via de pc krijg ik ook geen toegang tot het intern geheugen zoals bij bb10 toestellen
    12-30-16 06:33 AM
  11. Ginowine's Avatar
    Het lijkt erop dat sdcard niet het intern geheugen is maar gewoon mijn sd card. Als ik een beltoon wil kiezen krijg ik alleen maar de keuze uit de standaard tonen en niet uit de map notification. Via de pc krijg ik ook geen toegang tot het intern geheugen zoals bij bb10 toestellen
    Oh dat is vreemd.. SDCARD submap in de root is bij mij wel intern geheugen.

    Ik heb een uitgebreid micro sdkaartje geïnstalleerd in mijn Priv toestel en hij wordt herkend als STORAGE submap in de root. Dat is mijn external sdcard oftewel ext. sdcard als extern geheugen.

    Start is je Priv toestel opnieuw en kijk dan eens of je nu wel toegang in je aangemaakt map kunt komen.

    Voor PC heb je USB software driver nodig voor je Windows versie en die kun je gratis verkrijgen bij de officiële website van BlackBerry.

    USB drivers for PRIV...





    Posted via CB10
    Last edited by Ginowine; 01-03-17 at 07:28 AM.
    12-30-16 09:14 AM
  12. Ginowine's Avatar
    Kom je er nog uit met de file manager?

    Posted via CB10
    01-03-17 10:25 AM
  13. ruben1975's Avatar
    Kom je er nog uit met de file manager?

    Posted via CB10
    Nee niet echt. Heb de drivers geïnstalleerd. Maar.... Mijn PRIV deed raar dus een fabrieksreset gedaan. Jemig daar word je niet blij van. Ondanks een backup via Google moet je alles weer installeren.
    En nu komt het, ik had de sd card erin gelaten en die geeft nu een foutmelding, de card wordt niet ondersteund door het toestel! Maar op de card staan mijn backup files..... Ik moet er nog mee aan de slag of het gaat lukken om die card nog te lezen

    Maar het rare is dat ik nu wel toegang heb tot het interne geheugen en wat staat daar tussen? De map notifications die ik via de file manager heb aangemaakt. Dus moet nu nog zien dat ik mijn nostalgische bb ringtones daar krijg en dan weer verder aan de slag.

    Weet jij ook toevallig hoe ik een andere taal kan selecteren? Ik heb een 2e taal ingesteld en volgens de instructies kun je op het toetsenbord te drukken een andere taal selecteren of door op het toetsenbord te vegen maar ere gebeurt niks
    01-04-17 02:09 PM
  14. Ginowine's Avatar
    Nee niet echt. Heb de drivers geïnstalleerd. Maar.... Mijn PRIV deed raar dus een fabrieksreset gedaan. Jemig daar word je niet blij van. Ondanks een backup via Google moet je alles weer installeren.
    En nu komt het, ik had de sd card erin gelaten en die geeft nu een foutmelding, de card wordt niet ondersteund door het toestel! Maar op de card staan mijn backup files..... Ik moet er nog mee aan de slag of het gaat lukken om die card nog te lezen

    Maar het rare is dat ik nu wel toegang heb tot het interne geheugen en wat staat daar tussen? De map notifications die ik via de file manager heb aangemaakt. Dus moet nu nog zien dat ik mijn nostalgische bb ringtones daar krijg en dan weer verder aan de slag.

    Weet jij ook toevallig hoe ik een andere taal kan selecteren? Ik heb een 2e taal ingesteld en volgens de instructies kun je op het toetsenbord te drukken een andere taal selecteren of door op het toetsenbord te vegen maar ere gebeurt niks



    Okay. Voor je SD kaartje moet je als goed is, softwarematig de koppeling aan schakelen voor volledig toegang via Instellingen, Opslag en USB, bij het veld " draagbare opslag " klik je op het pijltje.

    Geeft hij nog steeds fouten aan, probeer je Priv toestel om weer opnieuw te starten en anders effe de OS updaten van Lollipop naar Marshmallow.

    Omdat je voorheen fabriekreset had uitgevoerd, zit je (denk ik) tot op heden nog in de OS Lollipop. Omdat de OS versie vol zit met kwetsbare overtollige bestanden en veel oude bugs.

    En voor andere talen selecteren voor het virtuele en fysieke toetsenborden ga ik testen met mijn Priv en kijken of ie bij mij wel of niet doet.

    Posted via CB10
    Last edited by Ginowine; 01-06-17 at 05:54 AM.
    01-04-17 03:19 PM
  15. cyberadje's Avatar
    Wow, dames en heren nu vond ik de render al mooi. Maar dit is toch wel een plaatje hoor.
    Any Dutch BlackBerry users here?-blackberry-mercury-pre-production-24.jpeg

    Wat vinden jullie? Hij staat in ieder geval op mijn wensenlijstje.

    Posted via CB10
    01-04-17 06:49 PM
  16. pineapple2607's Avatar
    Ik vind de afwerking van de bovenkant minder mooi als die van de onderkant en het glimmende toetsenbord vind ik niet zo mooi. Op sommige foto's is het toetsenbord net een spiegel.
    01-05-17 12:20 AM
  17. Erik_1991's Avatar
    Jup! Awesome! BuyItNow
    01-05-17 09:54 AM
  18. ruben1975's Avatar
    Okay. Voor je SD kaartje moet je als goed is, softwarematig de koppeling aan schakelen voor volledig toegang via Instellingen, Opslag en USB, bij het veld " draagbare opslag " klik je op het pijltje.

    Geeft hij nog steeds fouten aan, probeer je Priv toestel om weer opnieuw te starten en anders effe de OS updaten van Lollipop naar Marshmallow.

    Omdat je voorheen fabriekreset had uitgevoerd, zit je (denk ik) tot op heden nog in de OS Lollipop. Omdat de OS versie vol zit met kwetsbare overtollige bestanden en veel oude bugs.

    En voor andere talen selecteren voor het virtuele toetsenbord ga ik testen met mijn Priv en kijken of ie bij mij wel of niet doet.

    Posted via CB10
    Thans voor de info. De priv draait op 6.0.1 dus up to date.
    De rest moet ik uit proberen
    01-06-17 05:11 AM
  19. ruben1975's Avatar
    Wow, dames en heren nu vond ik de render al mooi. Maar dit is toch wel een plaatje hoor.
    Click image for larger version. 

Name:	blackberry-mercury-pre-production-24.jpeg 
Views:	93 
Size:	54.2 KB 
ID:	415346

    Wat vinden jullie? Hij staat in ieder geval op mijn wensenlijstje.

    Posted via CB10
    Hij is mooi. Maar de bovenkant ietsje minder en de zijkant een hoog iPhone Samsung gehalte.
    moet nog 1 1/2 met de priv dus geen mercury voor mij. Priv bevalt ook goed trouwens
    01-06-17 05:13 AM
  20. Ginowine's Avatar
    Okay. Voor je SD kaartje moet je als goed is, softwarematig de koppeling aan schakelen voor volledig toegang via Instellingen, Opslag en USB, bij het veld " draagbare opslag " klik je op het pijltje.

    Geeft hij nog steeds fouten aan, probeer je Priv toestel om weer opnieuw te starten en anders effe de OS updaten van Lollipop naar Marshmallow.

    Omdat je voorheen fabriekreset had uitgevoerd, zit je (denk ik) tot op heden nog in de OS Lollipop. Omdat de OS versie vol zit met kwetsbare overtollige bestanden en veel oude bugs.

    En voor andere talen selecteren voor het virtuele en fysieke toetsenborden ga ik testen met mijn Priv en kijken of ie bij mij wel of niet doet.

    Posted via CB10
    Update: Over andere talen selecteren, heb ik ook twee-talig ingesteld (Bijvoorbeeld NL en EN BlackBerry Toetsenborden). Ik kan de talen automatisch selecteren als wissel d.m.v de icoon knop te tikken rechts onderin. Bij mij werkt hij wel gewoon correct. Als ik woorden swipe-t of letter intikt of typt als invoer. De stand voor de gekozen taal (NL of EN) blijft gewoon normaal. Hij springt vanaf dat moment dus niet zomaar van NL naar EN en andersom als ik begin te typen, tikken of swipen.

    NB: Dit geldt zowel voor beide Hard- en Software toetsenborden (Fysiek en Virtueel).

    Ook heb ik de spellingcontrole uitgeschakeld omdat ik vind dat het toestel niet mijn geswipe-te, getikte of getypte woorden telkens hoef te verbeteren.

    Nadeel alleen is dat ik handmatig weer op de knop moet tikken om de twee talen weer te laten selecteren. De verandering gebeurd tegelijkertijd dan automatisch.

    Volgens het beleid en regels van het gehele BlackBerry Priv toestel omtrent de twee soorten toetsenborden (PKB en VKB) kan ik meer dan twee talen selecteren in het lijstje zetten maar, ik kan maximaal twee talen uitkiezen en selecteren voor de activatie voor gebruiken om te gaan swipen, tikken en/of typen voor letters en woorden maken.

    Weliswaar kan ik de twee geselecteerde talen achteraf altijd (als ik toch besluit om weer te) wijzigen.

    Dus zodoende mijn info en bevinding over de opties van de twee BlackBerry toetsenborden.

    Posted via CB10
    01-06-17 05:53 AM
  21. Ginowine's Avatar
    Hij is mooi. Maar de bovenkant ietsje minder en de zijkant een hoog iPhone Samsung gehalte.
    moet nog 1 1/2 met de priv dus geen mercury voor mij. Priv bevalt ook goed trouwens
    Hij heeft aardig veel van de BlackBerry 10 - Passport Silver Edition en Classic. Weliswaar wat smaller denk ik.

    Ik vind dit type toestel ook minder mooi. Zij hebben bijvoorbeeld de logo van BlackBerry van de voorkant weggelaten. De andere logo van de achterkant is daar wel zichtbaar.

    Nog een minpuntje is het zwarte balk met de drie knoppen (Driehoek, Cirkel en Vierkant) erop - Is het virtueel of fysiek? Hoe dan ook, lijkt het alsof het beeldscherm kleiner is geworden. Wordt als uitkomst ook compacter en verpest daardoor denk ik ook.

    Volgens mij is dat een officieel TCL / Alcatel mobiele smartphone toestel apparaat.

    Volgens de geruchten is er een officiële naam gelekt voor dit komend toestel voor de lancering binnenkort.

    " BlackBerry Press "


    Als dat zo is, zie ik wel de logica in want alles draait op de QWERTY toetsenbord.

    Engelse term zoals " Press only the buttons "

    Persoonlijk vind ik de naam " Press " wel iets te simpel. Alhoewel is het geen flagship, high end, dure premium toestel die ongeveer € 599,- tot € 799,- moet kosten.

    Ik denk ook een range tussen low en mid end toestel van € 450,- tot € 550,- dat het gaat kosten voor koopprijs.

    Posted via CB10
    Last edited by Ginowine; 01-17-17 at 02:45 PM.
    01-06-17 06:05 AM
  22. Ginowine's Avatar
    OS Januari 2017 update voor mijn Priv is nog steeds in afwachting.

    Losse smartphone pocket toestel - STV100-4 versie - SIM-Unlock.

    Posted via CB10
    01-16-17 07:04 PM
  23. ruben1975's Avatar
    OS Januari 2017 update voor mijn Priv is nog steeds in afwachting.

    Losse smartphone pocket toestel - STV100-4 versie - SIM-Unlock.

    Posted via CB10
    Yup hier ook in afwachting. Zal wel binnen een paar weken binnen zijn. Ben eerder benieuwd naar nougat, als de 'mercury' volgende maand officieel gepresenteerd wordt
    01-17-17 02:36 PM
  24. jelle_57's Avatar
    Hier ook nog in afwachting, blij dat ik niet de enige ben. Inmiddels ook alweer 2 maanden overgestapt op de PRIV.. Hoewel ik bb10 puur als os nog steeds by far het beste vind, moet ik zeggen dat de priv me tot nu toe goed bevalt. Dus ben blij dat er iig nog blackberry Androids zijn.. Hoewel ze mssn niet meer in-house ontworpen en geproduceerd worden, denk ik dat de achterliggende techniek (zowel hardware als software) me nog steeds de beste privacy-, veiligheids- en productiviteitsmogelijkheden biedt.
    01-18-17 04:04 PM
  25. crackbb10's Avatar
    Dames en heren,

    Vraagje. Wie van jullie heeft Ziggo mobiel en heeft de data zonder problemen draaien? Ik heb gek genoeg wel internet. Maar kan mijn BBM niet gebruiken omdat ik dat BlackBerry icoon niet heb. APN instellingen zijn correct. Zodra ik mijn wifi open gooi heb ik wel dat BlackBerry icoon en BBM? Dank alvast. Oh het Is Ziggo zeer ruim. 4.5 gb met internet.ziggo.nl als APN zonderg loggin of wachtwoord.

    Posted via my awesome Passport OE
    Het gebeurt de laatste tijd steeds vaker. Wanneer je wifi aan zet dan is het probleem opgelost inderdaad, mits je een verbinding hebt. On the go doe ik een hard reset als dit gebeurt. Meestal is het in 1x terug. Vraag me af wat de deal is.

    Posted via CB10
    01-18-17 05:26 PM
3,299 ... 114115116117118 ...

Similar Threads

  1. I lost my BlackBerry earphones
    By anishchowdary in forum BlackBerry Z10
    Replies: 18
    Last Post: 01-16-15, 11:31 PM
  2. Blackberry Classic Pre Order spotted (Don't get excited)
    By Matty in forum BlackBerry Classic
    Replies: 4
    Last Post: 11-08-14, 06:43 PM
  3. Replies: 1
    Last Post: 11-08-14, 05:56 AM
  4. Replies: 0
    Last Post: 11-08-14, 05:26 AM
  5. Angry Birds Transformers - get it for free on your BlackBerry 10 smartphone
    By CrackBerry News in forum CrackBerry.com News Discussion & Contests
    Replies: 0
    Last Post: 11-08-14, 04:51 AM
LINK TO POST COPIED TO CLIPBOARD