1. backfire101's Avatar
    Ik wacht nog even dan
    06-02-16 11:12 AM
  2. Ginowine's Avatar
    Gelanceerde updates beschrijvingen voor BB10 en Android-BlackBerry smartphone toestellen (Zie hieronder de link) .

    http://help.blackberry.com/en/release-notes/current/

    BlackBerry Updates Release Notes.

    Posted via CB10
    06-08-16 01:15 AM
  3. Ginowine's Avatar
    BlackBerry Priv is een zeer uitstekende, gefuseerde Android-BlackBerry smartphone toestel.

    Ik heb hem exact nu twee maanden in bezit en moest in het begin wel even aan wennen. Geloof me, je gaat helemaal focussen op Android (Zoals de normale android smartphone gebruikers die van Samsung, Ascend, Huawei, Sony etc afkomen) zodra je bent overgestapt van BBOS10 naar OS Android Lollypop / Marshmallow.


    Zie hieronder mijn bevindingen tot nu toe (Soms bewerk ik dit post voor de update).


    Plus punten -

    1. Hij draait volledig op MM, allereerst op LP moet je hem eerst software systeem updates draaien.
    2. Batterij is goed
    3. Toetsenborden VKB en PKB zijn uitstekend.
    4. Opslag capaciteiten voor in- en extern zijn optimaal tot maximum 2TB.
    5. Apps. Ze draaien soepeler en sneller dan die van BB10.
    6. Back ups van Apps en Android systemen back ups maken doe je nu digitaal via de cloud diensten zoals (Google Drive, Drop box, Box, Mega) voor digitale opslag. Ook kan je systemen back ups opslaan in je PC's of Mac's via USB verbinding.
    7. Voor ge�nstalleerde apps kun je verwijderen en/of uitschakelen.
    8. Heel veel tweaks, heel veel opties om heel je toestel aan te passen.
    9. Elk maand Android-BlackBerry OS software updated voor optimale verbeteringen en wellicht misschien ook extra functies + snufjes erbij.
    10. Back Camera is scherp en helder van kwaliteit.
    11. Er is een apk bestand mod versie van Youtube (Genaamd OG Youtube Downloader) aanwezig en die ondersteund headless waarop men via die aangepaste app meer mogelijkheid van OG Youtube Downloader instellingen heeft als optie zoals video stream afspelen op de achtergrond (Minimaliseren van de OG Youtube Downloader app in het hoofdmenu), ondertitels aan-/ uitschakelen en ondertitels zelf van talen selecteren, ook letters en de achtergrond blok van ondertitels aanpassen. Daarnaast kan je Youtube videos via streamen gratis rippen met uitstekende beeld kwaliteit met de keuzes 144 pp, 240 pp, 380 pp, 480 pp, 720 [HD DVD] pp, 1080 [BR DVD] pp.


    Min punten -

    1. Afmetingen instellen van Widgets.
    2. Water-, Kras- , Boog- en Stoot bestendigheden voor schade (Twijfel gevalletje dan hoor want ik zag op Youtube video's dat BlackBerry Priv zojuist wel bestendig is).
    3. Geen BlackBerry Link en Blend meer (Want je werkt nu met PTP en MTP / Picture Transfer Protocol en Media Transfer Protocol via USB data kabel verbinding).
    4. De gleuven van invoer voor Nano SIM- en SD kaarten, zodat je de micro kaartenhouders steeds moet in- en uitschuiven met een paperclip om de kaarten zelf in te stoppen of uit te trekken als je gaat wisselen voor ruil/vervanging. Best wel te compact en zit of sta je helaas te pielen met dat ding.
    5. Geen headless ondersteuning zoals bij OS BB10 (Voor alle android apps behalve de OG Youtube Downloader app zelf).
    6. BlackBerry Priv als unrooten apparaat, kun je niet rooten om grote aanpassingen te doen over je hele toestel.. Omdat er bloatware en beveiliging in zitten en om op die manier kun je jezelf geen super gebruiker zijn omdat de kans van Malware groot is die opgeslagen wordt in het gehele toestel.
    7. Front Camera is dof en wazig van kwaliteit.
    8. Alle pop ups van advertenties, sponsoren en reclames via foto's en/of video's standaard gebouwd in alle gratis Android applicaties van Google Play Store door middel van handmatig wegdrukken in continu gebruik.

    Posted via CB10
    Last edited by Ginowine; 07-05-16 at 09:39 AM.
    06-08-16 01:44 AM
  4. ruben1975's Avatar
    Eindelijk 6.0.1 android op de werk Samsung s5. Kan eindelijk de BlackBerry patched apps downloaden. Wel leuk de Launcher etc en de sparks. Hub is niks vergeleken met de Hub op een BlackBerry en alles werkt ook niet vlekkeloos zoals de calender widget, die wordt niet automatisch bijgewerkt.
    Maar wel leuk zo'n priv sausje

    Posted via CB10
    06-22-16 06:23 AM
  5. Ginowine's Avatar
    Cool man.

    Ik vraag eens af of er een aangepaste versie van BBM app voor Android toevallig aanwezig is ergens op internet. Want de pop up reclames, sponsoren en advertenties zijn erg irritant bij het openen en gebruiken van BBM app.

    Betalen van built-in app van BBM is de laatste troef als optie die ik zou doen voor de alternatieve oplossing.


    Posted via CB10
    Last edited by Ginowine; 06-24-16 at 06:07 AM.
    06-22-16 07:20 AM
  6. Erik_1991's Avatar
    Heb je daar last van ja? Nix hier op BBM voor BlackBerry 10

    BlackBerry Passport Silver Edition 
    06-22-16 07:26 AM
  7. Ginowine's Avatar
    Ja voor de Priv wel.. dat is een van mijn bevindingen ook, althans dat ik ben tegengekomen.

    Tot nu toe ben ik nog voor de BBM applicatie voor Android een oplossing aan het zoeken.

    Posted via CB10
    06-22-16 08:24 AM
  8. Erik_1991's Avatar
    Volledig ander onderwerp

    Wat Is jullie mening over Brexit? Ik vind het een goeie zaak, imho, Nederland de volgende voor een referendum

    BlackBerry Passport Silver Edition 
    06-24-16 03:10 AM
  9. ruben1975's Avatar
    Brexit, tja geen idee wat ik er van moet vinden. Het is wel een duidelijke statement.

    Posted via the CrackBerry App for Android
    06-24-16 04:11 AM
  10. ruben1975's Avatar
    Grappig, Huawei schijnt zich te richten op eigen OS EMUI. Samsung aan de Tizen.
    En bb10 wordt afgeschoten..

    Posted via the CrackBerry App for Android
    06-24-16 04:12 AM
  11. Ginowine's Avatar
    Verenigde Koninkrijk / Engeland / Groot Brittanni� / Ierland / Noord-Ierland / Wales / Schotland stappen uit de EU.. althans als ik het goed begrijp.




    Posted via CB10
    06-24-16 05:58 AM
  12. Erik_1991's Avatar
    UK is noord Ierland, Engeland, Wales en Schotland. Zij hebben met meerderheid 'Leave' gestemt in het Brexit referendum. Dit is een raadgevend referendum dus ze mogen het naast hun neerleggen. Cameron heeft gezegd de uitslag van het referendum toe te passen ongeacht de uitkomst. Maar deze heeft een paar uur geleden zijn ontslag ingediend... niets is dus zeker, maar grote kans dat ze na een (langdurig) proces mbt handelsverdragen, uit de EU stappen

    BlackBerry Passport Silver Edition 
    06-24-16 06:19 AM
  13. Ginowine's Avatar
    BlackBerry zal binnenkort in plaats van twee maar drie nieuwe Android-BlackBerry gefuseerde toestellen officieel lanceren.

    De drie toestellen zijn: Argon, Mercury (Rome) en Neon (Hamburg).

    Zie hieronder de tech-specs van ieder Android-BlackBerry gefuseerde toestel.

    Blackberry Argon:
    touch only
    $200 (600-700MSRP)
    Qualcomm 8996 (a Snapdragon 820 "lite")
    4GB RAM
    5.5" 1440P
    32GB storage
    21MP rear camera
    fingerprint reader
    8MP front camera
    3000mAh battery
    Quick Charge 3
    USB type-C
    aimed at consumers and enterprise <-- gericht op consumenten en zakelijk telecom markten.
    October 2016 launch


    Blackberry Mercury (Rome):
    design like the Blackberry Classic:
    QWERTY keyboard
    Qualcomm 8953 (Snapdragon 625)
    4.5" screen with 3:2 display ratio
    3GB RAM
    32GB storage
    18MP rear camera
    8MP front camera
    3400mAh battery
    Quick Charge 3.0
    "High precision & Craftsmanship"
    aluminum housing
    aimed at enterprise <-- gericht op zakelijk telecom markt.
    February 2017 launch


    Blackberry Neon (Hamburg):
    touch only
    $0 (400 MSRP)
    Qualcomm 8952 (a 617 like the Moto G4 Plus)
    3GB RAM
    5.2" 1080P display
    16GB storage
    13MP rear camera
    8MP front camera
    2610mAh battery
    Quick charge 2
    aluminum frame
    soft touch rear casing
    Cat 6LTE
    130g
    aimed at consumers and enterprise <-- gericht op consumenten en zakelijk telecom markten.
    August 2016 launch


    Bron: http://www.howardforums.com/showthre...t-Mercury-quot



    Voor mij persoonlijk en zakelijk gezien op eerste voorkeur ben ik erg tevreden met de BlackBerry Priv als gefuseerde Android-BlackBerry, slider, premium smartphone toestel qua tech-spec betreft.

    Posted via CB10
    Last edited by Ginowine; 07-05-16 at 10:00 AM.
    Erik_1991 likes this.
    06-26-16 06:55 AM
  14. Erik_1991's Avatar
    Bijna 17 juli... bijna de priv...
    Nog steeds dubbel gevoel, switchen naar een B OS ipv premium BlackBerry 10 imho. Maar we gaan het meemaken. Ben intussen al wel veel apps tegen gekomen die me deugt doen en de mogelijkheid geven om wat meer privacy te krijgen. o.a.:

    -ProtonMail app
    -RakEM secure messenger
    -Signal secure messenger

    Downside.. het OS Is van Google -_-"


    BlackBerry Passport Silver Edition 
    Ginowine likes this.
    07-04-16 05:08 PM
  15. Ginowine's Avatar
    Mijn vorige post over mijn bevindingen van de BlackBerry Priv is opnieuw verfrist en ge�pdatet.

    Posted via CB10
    Last edited by Ginowine; 07-05-16 at 10:03 AM.
    07-05-16 09:31 AM
  16. Koekiemonster's Avatar
    Vanuit Engeland is er een Priv onderweg naar mij. Ik blijf toch bij BlackBerry. :-)
    Mijn Z30 blijft, als reserve, naast mijn trouwe Z10.

    Posted from my Z30
    07-06-16 08:21 AM
  17. Erik_1991's Avatar
    Waarom uit Engeland? Heb je dan wel 4G zoals wij hier hebben?

    BlackBerry Passport Silver Edition 
    07-06-16 08:22 AM
  18. Koekiemonster's Avatar
    Het is een STV100-4, en nieuw zijn ze me te duur (hoewel de laatste paar dagen wel leuke aanbiedingen op marktplaats staan). En de Engelse pond staat nu laag...

    Posted from my Z30
    07-06-16 08:41 AM
  19. ruben1975's Avatar
    Bijna 17 juli... bijna de priv...
    Nog steeds dubbel gevoel, switchen naar een B OS ipv premium BlackBerry 10 imho. Maar we gaan het meemaken. Ben intussen al wel veel apps tegen gekomen die me deugt doen en de mogelijkheid geven om wat meer privacy te krijgen. o.a.:

    -ProtonMail app
    -RakEM secure messenger
    -Signal secure messenger

    Downside.. het OS Is van Google -_-"


    BlackBerry Passport Silver Edition 
    Ben benieuwd wat je er van vindt.

    Blijf voorlopig nog bij de Passport. Fijn toestel, BB10 is gewoon goed. Wacht op de nieuwe toestellen, vooral de Argon. Heb nu simonly maandelijks opzegbaar dus dat biedt mogelijkheden.

    Posted via the CrackBerry App for Android
    07-06-16 09:28 AM
  20. Ginowine's Avatar
    Het is een STV100-4, en nieuw zijn ze me te duur (hoewel de laatste paar dagen wel leuke aanbiedingen op marktplaats staan). En de Engelse pond staat nu laag...

    Posted from my Z30
    STV100-4 is de Europese BlackBerry Priv model toestel, die heb ik ook.

    Ik had hem besteld bij Belsimpel.nl voor � 690,-

    Bij Bol.com kun je de Priv bestellen voor � 599,-

    Posted via CB10
    07-06-16 09:48 AM
  21. Necronas's Avatar
    De stv1001 is nu met verzendkosten 311 euro....

    Zit je wel aan het updatebeleid van AT&T vast....

    Posted via CB10
    07-07-16 04:11 PM
  22. Ginowine's Avatar
    De type model toestel wat jij bedoelt is waarschijnlijk vergrendeld met een SIM-slot en dat hij echter alleen AT&T SIM-kaarten kan detecteren en aflezen.

    Als dat de zaak is, zul je door een techneut (Via Belhuis) het toestel moeten ontgrendelen (Ongedaan maken van de SIM-slot) zodat hij alle SIM-kaarten van diverse telefoon netwerken kan aflezen.

    Posted via CB10
    07-07-16 04:26 PM
  23. Necronas's Avatar
    Nee, hij is unlocked voor worldwide use, maar de MM update kan alleen binnengehengelt worden als er een AT&T SIM in zit en als je op het AT&T netwerk zit (so i heard):

    Software update not received on unlocked AT&T branded PRIV when using a non-AT&T SIM card
    07-08-16 12:14 AM
  24. Ginowine's Avatar
    Oh okay. Ik zit ernaast.. best wel apart dan over de AT&T sim-kaarten en netwerk voor het pushen van nieuwe OS updates.

    Maar wilde je die type toestel hebben die je rechtstreeks vanuit het buitenland heb besteld i.p.v bestellen via de nederlandse online telecom dealer?

    Posted via CB10
    07-08-16 07:42 AM
  25. Necronas's Avatar
    Niet per se, maar het scheelt 200 Euro, en ik ben een zuinige Nederlander.....

    Posted via CB10
    07-08-16 12:19 PM
3,299 ... 107108109110111 ...

Similar Threads

  1. I lost my BlackBerry earphones
    By anishchowdary in forum BlackBerry Z10
    Replies: 18
    Last Post: 01-16-15, 11:31 PM
  2. Blackberry Classic Pre Order spotted (Don't get excited)
    By Matty in forum BlackBerry Classic
    Replies: 4
    Last Post: 11-08-14, 06:43 PM
  3. Replies: 1
    Last Post: 11-08-14, 05:56 AM
  4. Replies: 0
    Last Post: 11-08-14, 05:26 AM
  5. Angry Birds Transformers - get it for free on your BlackBerry 10 smartphone
    By CrackBerry News in forum CrackBerry.com News Discussion & Contests
    Replies: 0
    Last Post: 11-08-14, 04:51 AM
LINK TO POST COPIED TO CLIPBOARD