1. Erik_1991's Avatar
    Naja ik ga het waarschijnlijk vergeten. Valt mij vaak op dat ik handige features niet vaak gebruik omdat ze (veel) later zijn ge�ntroduceerd... Mijn persoonlijke BlackBerry Experience zeg maar... heeft dat nooit gehad dus je gebruikt je device met een vorm van routine...

    Maarja, we zien wel.. ik had hem al ff maar van links naar rechts swipen via het keyboard van de Passport is een toffe feature die ik dan wel weer veel gebruik...

    Posted via my awesome BlackBerry Passport 10.3.2.2639 
    truffel likes this.
    09-10-15 03:23 PM
  2. cyberadje's Avatar
    Alle loopt als een trein, zowel mijn Passport, Z30 en Q10, het enige wat ik heb kunnen vinden in de optie om van een foto je achtergrond te maken. Het bijsnijdveld lijkt nu veel kleiner? No biggie.


    Posted trough my Z30 or Q10 via CB10
    truffel likes this.
    09-12-15 10:55 AM
  3. kinkyrubberduck's Avatar
    De laatste paar weken volg ik dit forum weer (altijd een blackberry lover geweest), echter 3 jaar geleden toch over gestapt naar de iPhones, al irriteer ik mij kapot aan het typen op een iPhone & de autocorrectie haalt dagelijks het bloed onder mijn nagels vandaan... sinds de laatste weken heeft de passport mijn interesse weer gewekt, ik lees enorm veel goeie reviews, maar lees ook nog steeds erg veel problemen met de toestellen

    Verouderde (android) apps & apps die helemaal niet te installeren zijn zoals Snapchat
    en veel mankementen aan nieuwe toestellen (passport silver met screen lifting & de bouw van het toestel komt op youtube & fotos erg cheap over) vooral de afwerking van het toestel is niet bepaald on fleek... kleur verschil tussen het mentale frame & kunstof delen zijn wel een beetje jammer in deze tijd...
    de updates naar nieuwe os versies zijn ook niet altijd een succes (double typing waar "men" weken last van heeft gehad.

    Ik heb ook erg veel moeiten moeten doen om een black-passport te zien in real life (er is bijna geen winkel of provider meer die blackberrys verkoopt, noch in de winkel heeft liggen) KPN winkel heeft een dummy liggen, waardoor ik er nog niet echt een goed beeld van het toestel kon krijgen, over de silver editie niet eens gesproken... tweede hands, worden de toestellen gedumpt voor lullige prijzen, ik zie ze op marktplaats al voorbij komen voor 250 euro en heb nog het idee, dat ze niet aan de straatstenen te slijten zijn...

    Ik snak naar het Blackberry toetsenbord , en nijg eerder naar de zwarte versie te gaan dan de silver (omdat de silver mij erg oldkool overkomt)

    Mijn flawless iPhone 6 inruilen voor een Blackberry Passport? is het echt het risico waard? wat is jullie ervaring met de passport & nieuwe silver versie en mijn bovenstaande "probleem" punten?
    09-14-15 08:54 AM
  4. cyberadje's Avatar
    Hi Kinkyrubberducky,


    Tja ik denk dat als je een tijdje aan je appeltje hangt je het misschien wat lastig vind om terug te keren. Verder vind ik het persoonlijk nogal wat uitmaken hoe je het toestel gaat gebruiken. Als je ook max media gaat kijken op je Passport zou het kunnen zijn dat het vierkanten scherm, not your cup of tea is. Ikzelf heb er geen last van en vind het goed genoeg kijken. Het toetsenbord van de Passport en de rest van de nieuwigheden bevallen mij zeer goed. Bij Coolblue.nl hebben ze volgens mij de toestellen nog wel. Succes met je keuze.


    Posted trough my Z30 or Q10 via CB10
    09-14-15 09:43 AM
  5. Mausje75's Avatar
    Ook bij Belsimpel.nl dacht ik.

    Quot homines, tot sententiae!
    09-14-15 10:04 AM
  6. Erik_1991's Avatar
    Jup, lastig.. ik zou meteen Apple inruilen maar als je gewend bent aan hun eco systeem...

    Wat voor apps gebruik je zo al? Whatsapp, BBM, facebook, twitter, instagram zijn geen probleem voor BlackBerry.. maar wat naast deze apps? En welke zijn key in het gebruik van je telefoon?

    Wat zijn verder eisen? Mijn Passport is van prima kwaliteit niets op an te merken, en, al heb ik er nooit last van gehad, double typing schijnt verholpen te zijn met de laatste update.

    Over updates gesproken deze doe ik zelden OTA tegenwoordig, niet omdat ik het niet vertrouw, maar via Sachesi kun je eerder een nieuw OS laden, dan wachten op vodafone haha.

    In welke regio bevind je je ergens? Misschien is er van dit forum iemand in de buurt met een Passport dat je ff kan kijken.

    Grtzz Erik

    Posted via my awesome BlackBerry Passport 10.3.2.2639 
    09-14-15 12:47 PM
  7. ruben1975's Avatar
    Tja alles is persoonlijk natuurlijk en het is ook maar hoe je je telefoon wilt gebruiken.
    Ik heb de 'zwarte' Passport nu ruim een half jaar en totaal geen problemen. Ben niet zo van de apps dus mis het niet echt om een appstore te hebben met een miljoen apps. (overigens laatst een interessant artikel gelezen over de appstore waarvan 80% van de apps niet gebruikt wordt, weet niet mee waar ik het gelezen heb) gebruik whatsapp app, LinkedIn, twitter, allemaal native apps. Gebruik een aantal androids, gedownload vanuit Snap.
    Daarnaast heeft iphone meer dan genoeg problemen en mankementen maar dat wordt ook zoveel mogelijk uit het nieuws gehouden.
    Alles wat nieuw is, moet je aan wennen dus zo ook de Passport zeker als je van een iphone komt. Maar het is echt een geweldig toestel, absoluut een werkpaard. Het touch enable toetsenbord is echt brilliant helemaal tov de iphone toetsenbord. Een van de reden dat ik een paar jaar terug na 3 maanden iphone 4 gillend terug ging naar BlackBerry (Bold 9900)

    Ben benieuwd wat je gaat doen, laat het ons weten.

    Posted via BlackBerry Passport ‎
    09-14-15 02:38 PM
  8. kinkyrubberduck's Avatar
    Beetje internetten, maar voornamelijk whatsapp/snapchat/fb/twitter alle reguliere apps, maar ik las hier en daar dat bb nog op een Facebook app zit die 2 jaar oud is?
    So true, iPhone heeft genoeg mankementen en problemen (zo flawless is het ook niet want ik kan wel 20 dingen opnoemen die ik er ook k#t aan vind) maar mocht er een knopje niet werken binnen de garantie periode, dan loop ik willekeurige apple store binnen, en loop (na een uur wachten tot ik aan de beurt ben) wel met een "nieuwe/andere" iPhone naar buiten, zonder aankoopbon gezeur.
    Ik heb thuis apple tv, macbook, dus het zou ook wel fijn zijn als ik mijn apple iCloud kan blijven gebruiken (al betwijfel ik dit met een passport) of werkt de webbased misschien?

    Ik ga eerst een passport in real life opzoeken, en wil er effe mee spelen...

    Waarom hebben alle reguliere providers bb toestellen eigenlijk geloosd? doordat bb nul aan promotie doet, zie ik ze echt nergens liggen, zelfs mediamarkt heeft ze niet... bizar...
    09-15-15 01:46 AM
  9. Erik_1991's Avatar
    Internetten gaat prima, BlackBerry heeft een van de betere browsers op hun telefoons.
    Snapchat gaat waarschijnlijk een issue worden, gebruik dit zelf niet maar lees dat dit niet (nauwelijks) lukt om aan de praat te krijgen op BlackBerry 10.
    Facebook app is geen app van facebook maar van BlackBerry, want facebook wil geen app maken voor BlackBerry. Gebruik zelf de App en de webpage van facebook om te doen wat ik wil doen op facebook.. ik stoor me er niet zo aan maar denk dat dat meer een dingetje Is van gewenning. Weet niet beter dan dat facebook niet top draait als app op BlackBerry.

    iCloud kan ik je niets over zeggen, misschien kan je dat wel vinden op iMore of iets...

    Maar idd, providers voeren geen BlackBerry meer helaas... enkel KPN die ze nog voert. In de betere KPN winkel liggen deze ook ready to use in de winkel. Hier bijvoorbeeld in Goes bij de KPN business. Maar deze toestellen zijn prima te verkrijgen via coolblue of belsimpel icm met een gewenst abbo van je gewenste provider.

    Grtzz Erik

    Posted via my awesome BlackBerry Passport 10.3.2.2639 
    09-15-15 02:51 AM
  10. Mausje75's Avatar
    Ook liggen ze bij KPN Bergen op Zoom

    Quot homines, tot sententiae!
    09-15-15 06:00 AM
  11. Erik_1991's Avatar
    Iemand aan voor een 1-daagse mini roadtrip naar Frankfurt woensdag? Leek me wel tof om te kijken bij de opening van de eerste Europese BlackBerry pop-up store..

    Posted via my awesome BlackBerry Passport 10.3.2.2639 
    09-17-15 02:30 PM
  12. ruben1975's Avatar
    Iemand aan voor een 1-daagse mini roadtrip naar Frankfurt woensdag? Leek me wel tof om te kijken bij de opening van de eerste Europese BlackBerry pop-up store..

    Posted via my awesome BlackBerry Passport 10.3.2.2639 
    Als het kon ging ik. Lijkt mij ook wel wat. Beetje goodies scoren ;-)
    Je kunt zeggen wat je wilt maar wat betreft merchandise is BlackBerry de beste. Hoop mooi spul out there....

    Posted via BlackBerry Passport ‎
    09-17-15 03:00 PM
  13. cyberadje's Avatar
    Iemand aan voor een 1-daagse mini roadtrip naar Frankfurt woensdag? Leek me wel tof om te kijken bij de opening van de eerste Europese BlackBerry pop-up store..

    Posted via my awesome BlackBerry Passport 10.3.2.2639 
    Aiiiiii sorry,

    Zit die dag vol gepland.. jammer hoop dat het leuk wordt.


    Posted trough my Z30 or Q10 via CB10
    09-19-15 09:40 AM
  14. Skateman1972's Avatar
    Nederlandse Blackberry Groep! Kom gezellig bij ons langs!
    Any Dutch BlackBerry users here?-img_20150919_200142_edit.png

    Posted via CB10
    09-19-15 01:04 PM
  15. Erik_1991's Avatar
    Group PIN plzz

    Posted via my awesome BlackBerry Passport 10.3.2.2639 
    09-19-15 01:16 PM
  16. jelle_57's Avatar
    Vraagje.. mijn vader heeft net als ik een Passport, van KPN. Nu heb ik de 10.3.2 update wel OTA ontvangen maar mijn vader niet.. iemand een idee of hier ervaring mee? Thanks!

    Posted via CB10
    09-22-15 05:26 PM
  17. ruben1975's Avatar
    Dat is wel apart aangezien BlackBerry de Update wereldwijd heeft uitgerold. Kan je helaas geen antwoord op geven.
    Heb je al handmatig gezocht naar de Update via de Passport of via link?



    Posted via BlackBerry Passport ‎
    09-22-15 05:36 PM
  18. Erik_1991's Avatar
    Vraagje.. mijn vader heeft net als ik een Passport, van KPN. Nu heb ik de 10.3.2 update wel OTA ontvangen maar mijn vader niet.. iemand een idee of hier ervaring mee? Thanks!

    Posted via CB10
    Als je je pa's Passport aan de computer hangt en BlackBerry link opent... via het knopje software updates ook geen succes?

    Posted via my awesome BlackBerry Passport 10.3.2.2639 
    09-23-15 02:31 AM
  19. jelle_57's Avatar
    Thanks Ruben en Erik. Maar nee, niks werkt.. met SIM, zonder SIM, BlackBerry Link niet. Ik weet wel een andere optie, maar dan is t een soort van clean install. Dacht misschien dat jullie iets dergelijks ook ooit ervaren hadden en dat t misschien op geduld aan zou komen. Heb zelfs even gedacht dat KPN de update had teruggetrokken.. Maar wacht nog wel even af en anders probeer ik wellicht toch die clean install.

    Posted via CB10
    09-23-15 03:36 AM
  20. Erik_1991's Avatar
    Weet je hoe sachesi werkt? Dan doe je gewoon een OTA install... zo niet stuur ff je PIN via PM dan help ik je even. Grtz Erik

    Posted via my awesome BlackBerry Passport 10.3.2.2639 
    09-23-15 03:45 AM
  21. cyberadje's Avatar
    Erik,

    Ben je nog geweest?

    Posted via my Awesome Passport or still going strong Z30
    09-23-15 04:50 PM
  22. Erik_1991's Avatar
    Nope.. helaas niet.. ging niet lukken met school, maar wil zeker binnenkort even gaan kijken!

    Posted via my awesome BlackBerry Passport 10.3.2.2639 
    09-23-15 07:28 PM
  23. ruben1975's Avatar
    Duurt to eind oktober toch?

    Posted via BlackBerry Passport ‎
    09-24-15 03:33 PM
  24. cyberadje's Avatar
    "Today, BlackBerry is announcing two new additions to its handheld device roadmap. First, the company will launch a flagship slider device, Priv, which will run on the Android operating system, bringing together the best of BlackBerry security and productivity with the expansive mobile application ecosystem available on the Android platform. In combination with BlackBerry's efforts to support Android for Work on the BES12 platform, the new device will offer best in class security for enterprise customers. BlackBerry expects the device to be available late in the calendar year in major markets in-store and online, and will release further details in the coming weeks. While the new device will provide a choice in OS to new and existing customers, the company remains committed to the BlackBerry 10 operating system, which enables industry-leading security and productivity benefits. Second, the company will continue to develop and enhance the BlackBerry 10 operating system and is confirming plans to release platform updates focused on security and privacy enhancements, with version 10.3.3 scheduled to be available in March 2016."

    Kijk goed nieuws men blijft comitted to BlackBerry 10. Yeahhhhh

    En lees ik het nou goed, komt "The Priv", verschrikkelijke naam trouwens, nu met de keus in BlackBerry 10 of Android?

    "While the new device will provide a choice in OS to new and existing customers, the company remains committed to the BlackBerry 10 operating system"

    Posted via my Awesome Passport or still going strong Z30
    09-25-15 06:18 AM
  25. RubenDM's Avatar
    Blijft bij BlackBerry 10....platform is zo dood als een mus.
    Playbook fiasco komt er weer aan.

    No more BlackBerry 10 devices planned, only security and privacy updates on current BlackBerry 10 devices...

    We are done

    Posted via CB10
    09-25-15 07:33 AM
3,299 ... 8990919293 ...

Similar Threads

  1. I lost my BlackBerry earphones
    By anishchowdary in forum BlackBerry Z10
    Replies: 18
    Last Post: 01-16-15, 11:31 PM
  2. Blackberry Classic Pre Order spotted (Don't get excited)
    By Matty in forum BlackBerry Classic
    Replies: 4
    Last Post: 11-08-14, 06:43 PM
  3. Replies: 1
    Last Post: 11-08-14, 05:56 AM
  4. Replies: 0
    Last Post: 11-08-14, 05:26 AM
  5. Angry Birds Transformers - get it for free on your BlackBerry 10 smartphone
    By CrackBerry News in forum CrackBerry.com News Discussion & Contests
    Replies: 0
    Last Post: 11-08-14, 04:51 AM
LINK TO POST COPIED TO CLIPBOARD