05-30-09 10:34 PM
47 12
tools
  1. radioguinea's Avatar
    I can tell you right now it's a 5.0.X.XXX build. Might change later.
    The first builds on the Storm 2 were 4.7.0 There are currently 5.0 builds being cooked up, but the unit that engadget had did NOT have OS 5 on it.
    05-30-09 12:17 PM
  2. ausch's Avatar
    The first builds on the Storm 2 were 4.7.0 There are currently 5.0 builds being cooked up, but the unit that engadget had did NOT have OS 5 on it.
    I know, I know of Storm 2s with 4.7, they don't work. But 5.0 builds do.
    05-30-09 02:29 PM
  3. radioguinea's Avatar
    I know, I know of Storm 2s with 4.7, they don't work. But 5.0 builds do.
    They work just fine
    05-30-09 03:18 PM
  4. ausch's Avatar
    They work just fine
    Hmm, must not be the right 4.7 then.
    05-30-09 03:40 PM
  5. Shadow.xXx's Avatar
    Hmm, must not be the right 4.7 then.
    Supposedly, the S2 does have the clicking capabilities. The one they had seems to either be faulty (sabotaged or not) or an early model.
    05-30-09 08:21 PM
  6. Sooks's Avatar
    Supposedly, the S2 does have the clicking capabilities. The one they had seems to either be faulty (sabotaged or not) or an early model.
    Not according to civic , that was a full blow production model lol
    05-30-09 08:41 PM
  7. radioguinea's Avatar
    Not according to civic , that was a full blow production model lol
    I can correct you, in that it was NOT a production model.
    05-30-09 09:43 PM
  8. Shadow.xXx's Avatar
    Isn't it a pre-pro?
    05-30-09 09:47 PM
  9. ausch's Avatar
    I can correct you, in that it was NOT a production model.
    Yeah you can sorta tell by the area where the "Property of RIM" sticker was at.
    05-30-09 09:47 PM
  10. ausch's Avatar
    Isn't it a pre-pro?
    I think he means like a full production device. But I could be mistaken.
    05-30-09 09:49 PM
  11. radioguinea's Avatar
    Yeah you can sorta tell by the area where the "Property of RIM" sticker was at.
    That sticker has nothing to do with what phase the hardware is in. I have plenty of units that have that sticker, and they were final hardware. I also had some that were NOT final hardware.

    Just so that helps ya
    05-30-09 09:53 PM
  12. ausch's Avatar
    That sticker has nothing to do with what phase the hardware is in. I have plenty of units that have that sticker, and they were final hardware. I also had some that were NOT final hardware.

    Just so that helps ya
    Ahh, good point. I guess it could be final hardware, but just a test device. That should still have the sticker.
    05-30-09 09:55 PM
  13. radioguinea's Avatar
    Ahh, good point. I guess it could be final hardware, but just a test device. That should still have the sticker.
    Put it this way, if that sticker is on the back, its not branded, and its not "for sale" yet.
    05-30-09 09:56 PM
  14. Shadow.xXx's Avatar
    This is something we've never thought of. It might of been a showcase model. A model to show the carriers and people of interest. I guess in order to protect the "secrets" of the device, it was built without the clicking mechanism intact or at least working. Am I correct all mighty being of all things BB?
    05-30-09 09:57 PM
  15. ausch's Avatar
    Put it this way, if that sticker is on the back, its not branded, and its not "for sale" yet.
    Well not "for sale" legally at least.
    05-30-09 10:00 PM
  16. ausch's Avatar
    This is something we've never thought of. It might of been a showcase model. A model to show the carriers and people of interest. I guess in order to protect the "secrets" of the device, it was built without the clicking mechanism intact or at least working. Am I correct all mighty being of all things BB?
    Yeah it was more than likely a test device, for either a carrier, or tester at RIM. Then got sold to Engadget.

    If it was for a carrier or tester, they would have made sure if it had that in there, it worked. Or they just loaded an OS that wasn't right for that device on there.
    05-30-09 10:02 PM
  17. Shadow.xXx's Avatar
    Yeah it was more than likely a test device, for either a carrier, or tester at RIM. Then got sold to Engadget.

    If it was for a carrier or tester, they would have made sure if it had that in there, it worked. Or they just loaded an OS that wasn't right for that device on there.
    I think it was meant to show shape, size, feel, and weight. It probably was meant as This is how it will be once done (kinda)" device. I know it's far fetched, but I don't really know, of course.. Going around guessing is all we can do.
    05-30-09 10:16 PM
  18. ausch's Avatar
    I think it was meant to show shape, size, feel, and weight. It probably was meant as This is how it will be once done (kinda)" device. I know it's far fetched, but I don't really know, of course.. Going around guessing is all we can do.
    Probably a little more than that.
    05-30-09 10:21 PM
  19. St13fL3r's Avatar
    I think it was meant to show shape, size, feel, and weight. It probably was meant as This is how it will be once done (kinda)" device. I know it's far fetched, but I don't really know, of course.. Going around guessing is all we can do.
    im pretty sure someone will get their hands on one sometime soon..... just have to wait til it happens
    05-30-09 10:26 PM
  20. ediggity's Avatar
    This is something we've never thought of. It might of been a showcase model. A model to show the carriers and people of interest.
    This I agree with. Like a dummy model...

    I guess in order to protect the "secrets" of the device, it was built without the clicking mechanism intact or at least working. Am I correct all mighty being of all things BB?
    This not so much.
    05-30-09 10:28 PM
  21. radioguinea's Avatar
    im pretty sure someone will get their hands on one sometime soon..... just have to wait til it happens
    There are already some out there. Just smarter not to advertise it
    05-30-09 10:31 PM
  22. St13fL3r's Avatar
    There are already some out there. Just smarter not to advertise it
    Oh I agree that there is, but nobody is perfect and there are odds it could slip up. I will sure enjoy it if that happens But in the mean time, ill just sit here until I get an Odin
    05-30-09 10:34 PM
47 12
LINK TO POST COPIED TO CLIPBOARD