1. Bart kouwenberg's Avatar
    With my contract (carrier KPN, Hi netherlands) i get a premium spotify account wich is awesome offcourse. Now they offer a free upgrade to use spotify on youre Phone without data usage from your data Bundle.

Because there is no spotify app for my Q10 and i am using the sideloaded version i was wondering if and how this is possible. Can they see witch apps i use and can they see how much data the apps spend?

If you ask me, and i really do not know how this construction works cause im a noob, they cannot see a difference between for example the sideloaded spotify app or the sideloaded instagram app.

Can somebody explain me how they can do this? Can i go all the way with the upgrade without having the risk i'm out of data after a couple of days?

Thanks in advance!

Bart
    04-24-14 11:24 AM
  2. crackbb10's Avatar
    With my contract (carrier KPN, Hi netherlands) i get a premium spotify account wich is awesome offcourse. Now they offer a free upgrade to use spotify on youre Phone without data usage from your data Bundle.

Because there is no spotify app for my Q10 and i am using the sideloaded version i was wondering if and how this is possible. Can they see witch apps i use and can they see how much data the apps spend?

If you ask me, and i really do not know how this construction works cause im a noob, they cannot see a difference between for example the sideloaded spotify app or the sideloaded instagram app.

Can somebody explain me how they can do this? Can i go all the way with the upgrade without having the risk i'm out of data after a couple of days?

Thanks in advance!

Bart
    Hey Bart, ik zit met dezelfde vraag. Ik heb mijn Spotify opgegeven toen ik de Z10 nam vorig jaar. Sinds Spotify nu beschikbaar is als Android app ben ik zeer benieuwd hoe dat werkt met een premium account. Als mijn abonnement niet zo duur was (de Z10 was ?700 toen) zou ik het uitproberen voor een maand om te zien of het werkt.

Ik ga er eigenlijk van uit dat het wel moet werken, want de provider kijkt naar de data die met de Spotify server wordt verbruikt. Of dat nu een native app is of niet. Ik weet dat natuurlijk niet zeker. Mocht je erachter komen hoe of wat, laat het dan even weten. Ik ben heel benieuwd.
    04-24-14 12:37 PM