1. Naiara Beber's Avatar
    Hi! My native playbook calendar is with problems. It don't do more sounds, and don't add more events. Someone cam help me?

( Sorry for my bad English, I'm a Brazilian, so I don't speak it well...)
    01-03-14 09:07 AM
  2. qbnkelt's Avatar
    Hi! My native playbook calendar is with problems. It don't do more sounds, and don't add more events. Someone cam help me?

( Sorry for my bad English, I'm a Brazilian, so I don't speak it well...)
    Welcome!!!! let me get my Brazilian teammate! Hang on for a bit.
    01-03-14 02:00 PM
  3. diegonei's Avatar
    Welcome!!!! let me get my Brazilian teammate! Hang on for a bit.
    I've been summoned!

What exactly is going on with your calendar app? Do you have something sync'ing with it? The "no more events" bit made me thing of issues with Gmail...

O que exatamente está acontecendo com seu app de calendário? Tem alguma conta fazendo sync dos dados dele? A parte de "não adiciona mais eventos" me fez lembrar de um problema com o Gmail...

Oh and welcome to the forums!
    01-03-14 02:33 PM
  4. Naiara Beber's Avatar
    I've been summoned!

What exactly is going on with your calendar app? Do you have something sync'ing with it? The "no more events" bit made me thing of issues with Gmail...

O que exatamente está acontecendo com seu app de calendário? Tem alguma conta fazendo sync dos dados dele? A parte de "não adiciona mais eventos" me fez lembrar de um problema com o Gmail...

Oh and welcome to the forums!
    Hi! Thanks for the translate!
    There's no account synchronized, just the local calendar, and I can´t add more events on this, and it don´t make more sounds at the time of the events, like it did before. In another words, nothing is work, is just a calendar for see the days, not more a schedule.
    01-20-14 12:21 PM
  5. Naiara Beber's Avatar
    Em português é melhor. Não tenho nenhuma conta sincronizada a ele, só o calendário local do Playbook. Cada vez que tento adicionar um evento, ele não salva, e nem nos eventos que ja tinham sido adicionado antes desse problema parecer, ele não emita mais o alerta sonoro uns minutos antes do evento começar. Em outras palavras, ele agora é só um calendário, não uma agenda.
    Obrigado por falar Portugûes!!
    01-20-14 12:40 PM
  6. diegonei's Avatar
    Em Português o suporte é mais caro.

Isso é bem estranho. Eu sei que não é agradável, mas recomendo - fortemente - utilizar um serviço como google/outlook/yahoo e fazer sync por dois motivos:
    1. Assim você nunca perde seus dados, ficam sempre guardados no servidor do email;
    2. Se você precisar fazer um device wipe, você não perde seus dados.

A má notícia? Eu acho que você não resolve esse problema sem um device wipe.

Senta, anota todos os compromissos e Opções > Segurança > Limpeza de Segurança - isso vai apagar TUDO do aparelho e restaurar as configurações originais, dando cabo do erro. Não recomendo um backup/restore, pois existe a chance do erro ser salvo e restaurado com o backup. Se você fizer um backup, faça apenas dos Apps e Media.

Sorry guys, too lazy to translate all this.
    Naiara Beber likes this.
    01-20-14 06:54 PM
  7. SprintMaverick's Avatar
    Your helping with the problem, which is the point of the forum, so carry on in whichever translation you like. I just can't help.

Posted via CB10
    diegonei likes this.
    01-21-14 08:12 AM