1. FinnBerry's Avatar
    I needed to turn quick switch off from input languages setup. Then I got the comma sign.

    Lost it once when trying different setups.


    Posted via CB10
    12-07-14 04:45 PM
  2. andre3030's Avatar
    Jeg er p� utkikk etter Passport her I Sydney, vet at den kan bestilles hos Optus, men ingen har demo modeller.
    Jeg skulle gjerne ha pr�vd den f�r jeg evt kj�per den.

    Jeg har tidligere hatt 9900 og n� en Z10.

    Hvordan er Passport � holde sammenlignet med andre telefoner dere har hatt? Jeg tenker p� tastaturet og hvordan den kj�rer Android app etc.

    En annen ting som har irritert meg med tidligere modeller og enkelte OSer er at telefonen blir veldig varm spesielt n�r man kj�rer Android apps.

    Ellers, har dere andre tilbakemeldinger?





    Posted via CB10
    12-07-14 09:42 PM
  3. ZedMacahan's Avatar
    I needed to turn quick switch off from input languages setup. Then I got the comma sign.

    Lost it once when trying different setups.
    Posted via CB10
    Thanks! That worked for me as well. But I'd really like to have the quick switch option, hopefully this is a bug(?) and will get fixed.
    12-08-14 11:33 AM
  4. FeitaInc's Avatar
    Quick setting?

    If you press and hold the comma you toggle between the different languages you have installed on your phone. If the world symbols is there, it's even simpler.
    Any Scandinavian Passport users here?-img_20141208_221815.png
    12-08-14 03:20 PM
  5. Barbareren's Avatar
    Jeg er p� utkikk etter Passport her I Sydney, vet at den kan bestilles hos Optus, men ingen har demo modeller.
    Jeg skulle gjerne ha pr�vd den f�r jeg evt kj�per den.

    Jeg har tidligere hatt 9900 og n� en Z10.

    Hvordan er Passport � holde sammenlignet med andre telefoner dere har hatt? Jeg tenker p� tastaturet og hvordan den kj�rer Android app etc.

    En annen ting som har irritert meg med tidligere modeller og enkelte OSer er at telefonen blir veldig varm spesielt n�r man kj�rer Android apps.

    Ellers, har dere andre tilbakemeldinger?





    Posted via CB10
    Hei Vel, Passport-en er rar � holde, spesielt i begynnelsen. Hvis du holder passet ditt og forestiller deg at telefonen er en god del tyngre, f�r du i hvert fall en id� om hvordan den er � holde... Det er et uvanlig format for en mobil som naturlig nok vil ta noe tid � venne seg til.

    Tastaturet liker jeg personlig sv�rt godt, men det tar ogs� tid � venne seg til formatet (spesielt n�r det gjelder plasseringen av mellomtasten (space)) og alle de trykkf�lsomme bevegelsene. Men n�r man f�rst har vendt seg til det, fungerer det helt utmerket � skrive p�, for min del.

    Android apps kj�rer helt greit p� Passport. Siden de aller fleste (alle?) Android apps er programmert til � passe til en rekke forskjellige skjermst�rrelser, fungerer de fleste helt greit p� den kvadratiske skjermen. Man har ogs� en zoom-funksjon i Android appene. De starter raskt opp - sannsynligvis raskere enn p� Z10-en din, da Passport har kraftigere hardware.

    Alle mobiler vil bli varme dersom man kj�rer veldig CPU-intensive programmer. Det gjelder Passport ogs�. Etter egen erfaring kommer det helt an p� appen. Jeg har enda ikke opplevd at telefonen har blitt s� varm at jeg ikke kan holde i den. Men 'tunge' Android spill som pusher CPUen til maks, vil gj�re telefonen varm, ja.

    Vet ikke hva mer jeg kan si annet enn at Passport er den beste smarttelefonen jeg har hatt (og jeg har hatt mange). Byggekvaliteten er helt suveren og det samme er OS 10.3! Alt fungerer helt utmerket. Veldig god tale-kvalitet og Wi-Fi dekning og slikt. Det eneste jeg har � utsette p� Passport-en er at auto-fokusen i kameraet er litt kronglete - jeg m� alltid bevege litt p� telefonen for � f� den til � fokusere riktig. Men dette er et kjent software problem som jeg regner med blir fikset i en oppdatering snart. N�r man f�r fokusert riktig med kameraet blir bildene sv�rt gode.
    andre3030 and ZedMacahan like this.
    12-08-14 04:44 PM
  6. Johan Jacob's Avatar
    I got one from amazon during black friday, I am super satisfied so far... �lskar min telefon

    Stockholm, Sweden btw

    Posted via CB10
    Barbareren likes this.
    12-08-14 05:03 PM
  7. andre3030's Avatar
    Hei Vel, Passport-en er rar � holde, spesielt i begynnelsen. Hvis du holder passet ditt og forestiller deg at telefonen er en god del tyngre, f�r du i hvert fall en id� om hvordan den er � holde... Det er et uvanlig format for en mobil som naturlig nok vil ta noe tid � venne seg til.

    Tastaturet liker jeg personlig sv�rt godt, men det tar ogs� tid � venne seg til formatet (spesielt n�r det gjelder plasseringen av mellomtasten (space)) og alle de trykkf�lsomme bevegelsene. Men n�r man f�rst har vendt seg til det, fungerer det helt utmerket � skrive p�, for min del.

    Android apps kj�rer helt greit p� Passport. Siden de aller fleste (alle?) Android apps er programmert til � passe til en rekke forskjellige skjermst�rrelser, fungerer de fleste helt greit p� den kvadratiske skjermen. Man har ogs� en zoom-funksjon i Android appene. De starter raskt opp - sannsynligvis raskere enn p� Z10-en din, da Passport har kraftigere hardware.

    Alle mobiler vil bli varme dersom man kj�rer veldig CPU-intensive programmer. Det gjelder Passport ogs�. Etter egen erfaring kommer det helt an p� appen. Jeg har enda ikke opplevd at telefonen har blitt s� varm at jeg ikke kan holde i den. Men 'tunge' Android spill som pusher CPUen til maks, vil gj�re telefonen varm, ja.

    Vet ikke hva mer jeg kan si annet enn at Passport er den beste smarttelefonen jeg har hatt (og jeg har hatt mange). Byggekvaliteten er helt suveren og det samme er OS 10.3! Alt fungerer helt utmerket. Veldig god tale-kvalitet og Wi-Fi dekning og slikt. Det eneste jeg har � utsette p� Passport-en er at auto-fokusen i kameraet er litt kronglete - jeg m� alltid bevege litt p� telefonen for � f� den til � fokusere riktig. Men dette er et kjent software problem som jeg regner med blir fikset i en oppdatering snart. N�r man f�r fokusert riktig med kameraet blir bildene sv�rt gode.
    Takk for svarene du kom med.

    Jeg ender nok opp med � kj�pe Passport istedenfor Classic.

    Posted via CB10
    Barbareren likes this.
    12-09-14 04:53 PM
  8. Muene Sabuni's Avatar
    �r det n�gon av er som bor i Stockholm och har en Passport? Skulle g�rna vilja se en live demo.
    Vet inte om jag ska k�pa Passport eller Classic

    Posted via CB10
    12-09-14 05:16 PM
  9. Muene Sabuni's Avatar
    Anyone who lives in Stockholm and has a passport? Would love to see a live demo.
    Don't know if I should buy the passport or classic.

    Didn't go well when I wrote in Swedish

    Posted via CB10
    12-09-14 05:19 PM
  10. FinnBerry's Avatar
    Anyone who lives in Stockholm and has a passport? Would love to see a live demo.
    Don't know if I should buy the passport or classic.

    Didn't go well when I wrote in Swedish

    Posted via CB10
    Just trust your instincts, buy the phone and read reviews while you're waiting the phone

    Only thing I was concerned when buying passport was how it will do writing in finnish. I thought I had rely to on double tapping A's and O's or swiping predicted words to get �'s and �'s easily, but it had those integrated well on virtual row. Also it is switching between English and finnish pretty darn good on the fly.

    I could go long and explain the features to you, but you can read those on other posts or just wait and be amazed when using passport.

    So as Jim Cramer would say it, "Buy, Buy, Buy".

    Posted via CB10
    12-09-14 07:01 PM
  11. FeitaInc's Avatar
    If you happen to travel through Oslo Airport Gardermoen, there is a electronics store there that has the Passport. On the Top shelf, as it should be.

    The store is in the domestic section, across from the one that sells perfumes and whatnot.
    Barbareren likes this.
    12-12-14 06:44 AM
  12. Barbareren's Avatar
    Really? That is awesome! :O

    Enviado desde mi sexy Pasaporte
    12-12-14 08:52 AM
  13. andre3030's Avatar
    If you happen to travel through Oslo Airport Gardermoen, there is a electronics store there that has the Passport. On the Top shelf, as it should be.

    The store is in the domestic section, across from the one that sells perfumes and whatnot.
    How much was it?

    Posted via CB10
    12-12-14 09:11 AM
  14. Barbareren's Avatar
    ^^ Yes, I'd also be interested in knowing the price in Norway. I paid around 5000 NOK (including VAT and shipping to Mexico) when I ordered from shop.blackberry.com...

    Enviado desde mi sexy Pasaporte
    12-12-14 01:22 PM
  15. FeitaInc's Avatar
    5200kr I think. Came with a two year warrant, the poster said. Should have taken a picture.
    12-12-14 02:45 PM
  16. Barbareren's Avatar
    That's a really good price, Feitalnc. I just saw it on a Norwegian webshop for 6475 NOK: http://webshop.apro.no/Avdelinger/Pr...00028955.aspx#

    I honestly never thought it'd become available in Norway at all. This might be a good sign for the Passport and for BlackBerry. It seems to be getting more and more popular as time goes by

    Posted via CB10
    12-17-14 09:55 AM
  17. FeitaInc's Avatar
    If I'd known it'd be sold there, I think I would've preferred buying it there as opposed to Amazon. That being said, the wait for it to arrive at that store would've been murder. :P
    12-19-14 04:35 PM
  18. namdo's Avatar
    God Jul! Hyv�� Joulua!

    H�r �r ytterligare en anv�ndare av BB Passport, fr�n Helsingfors. Jag har anv�nt iPhone i 5�r och ville prova n�got nytt, s� jag k�pte denna Passport d� jag var p� resa till England.
    Vet n�gon var man smidigt och billigt kan best�lla tillbeh�r till Passporten? Skulle beh�va flip-cover och en adapter till laddaren, f�r tillf�llet anv�nder jag iPad laddaren d� den engelska modellen inte passar i Skandinavien.
    Barbareren likes this.
    12-25-14 09:33 AM
  19. Barbareren's Avatar
    God jul! Hvis du tenkte p� det originale flip coveret er det nok bare Amazon og shop.blackberry.com som selger det, s�vidt jeg vet. N�r det gjelder adapter til laderen tror jeg man finner dem p� en hvilken som helst elektronikk butikk.

    Posted via CB10
    12-25-14 02:13 PM
  20. andre3030's Avatar
    Ebay kan v�re et alternativ.
    Kan v�re lurt � legge til OEM som et s�keord

    Posted via CB10
    12-25-14 11:19 PM
  21. namdo's Avatar
    Tack f�r tipsen, jag skall kika p� ebay om det finns sn�rtiga pl�nbok modeller s� kan man ha kreditkort och businesscard
    Jag hade �r 2012 en 9800 Torch och wow vilken f�rb�ttring BB har lyckats med deras nya os 10.3, den �r v�ldigt lik iOs skulle jag s�ga.
    12-26-14 09:47 AM
  22. andre3030's Avatar
    Tack f�r tipsen, jag skall kika p� ebay om det finns sn�rtiga pl�nbok modeller s� kan man ha kreditkort och businesscard
    Jag hade �r 2012 en 9800 Torch och wow vilken f�rb�ttring BB har lyckats med deras nya os 10.3, den �r v�ldigt lik iOs skulle jag s�ga.
    Her har du noen linker fra dette forumet:

    http://forums.crackberry.com/blackbe...ssport-969881/

    http://forums.crackberry.com/blackbe...t-case-984137/

    High to low end.

    Posted via CB10
    12-26-14 12:32 PM
  23. xpandedreality's Avatar
    Sweden here! Blackberry new experience for me. New Passport, by far the best mobile device I have ever had. Coming from iPhone and iPad, both sold now.
    Last edited by xpandedreality; 02-24-15 at 04:00 AM.
    Barbareren likes this.
    02-24-15 03:04 AM
  24. PJ Larsen's Avatar
    Any Scandinavian Passport users here?-img_20150121_223403_edit_edit.jpg jeg kj�pte min i Norge hos Apro. Synes det er greit for da har jeg garanti. Samtidig har jeg kj�pt seks BlackBerry's hos de. Synes den siste oppdateringen funker bra bortsett fra at det ikke er Flash lengre som gj�r at jeg ikke f�r sett p� NRK

    Posted via CB10
    andre3030 and Sexy Sadie like this.
    02-24-15 09:16 AM
  25. Barbareren's Avatar
    Selv har jeg ikke hatt anledning til � oppgradere til 10.3.1 enda. Jeg er avhengig av flash i nettleseren, og gidder ikke styre med � installere en annen nettleser heller, s� mulig jeg bare dropper � oppgradere. Det er noen bugs her og der jeg gjerne skulle sett fikset, men ingenting alvorlig. Hva mener folket? Er oppdateringen virkelig verdt det?

    Posted via CB10
    02-24-15 10:42 AM
86 1234

Similar Threads

  1. Does the Passport utilize DC or PWM for screen dimming?
    By Technarch in forum BlackBerry Passport
    Replies: 3
    Last Post: 09-10-16, 09:26 AM
  2. Recommended Games for Passport?
    By J_K_Resnick in forum BlackBerry Passport
    Replies: 95
    Last Post: 02-24-15, 01:33 AM
  3. Passport keyboard shortcuts
    By ThePoisonDroid in forum BlackBerry Passport
    Replies: 5
    Last Post: 12-07-14, 01:57 PM
  4. Will Weme USB-HDMI adapter work well with Passport?
    By KenV54 in forum BlackBerry Passport
    Replies: 1
    Last Post: 12-05-14, 08:48 PM
  5. Replies: 2
    Last Post: 12-05-14, 06:35 PM
LINK TO POST COPIED TO CLIPBOARD