1. Koekiemonster's Avatar
    Ik heb mijn Priv, en ik ben aangenaam verrast. Fijn toestel, hoewel het wel wennen is...

    Posted from my Priv
    ruben1975 likes this.
    07-11-16 03:59 PM
  2. ruben1975's Avatar
    Ik heb mijn Priv, en ik ben aangenaam verrast. Fijn toestel, hoewel het wel wennen is...

    Posted from my Priv
    Goed om te horen, wat bevalt en wat Is wennen?

    Ik wacht geduldig op de nieuwe toestellen om een keuze te maken.....

    Posted via CB10
    07-11-16 04:05 PM
  3. Delil's Avatar
    Vraagje voor de kenners. Kan je het fysieke toetsenbord van een Passport vervangen door ene met een andere lay-out bvb azerty naar qwerty. Of zit dit ingebakken in het toestel en blijft het gewoon een azerty?

    Posted with my BB Passport
    07-11-16 04:19 PM
  4. Koekiemonster's Avatar
    Goed om te horen, wat bevalt en wat Is wennen?

    Ik wacht geduldig op de nieuwe toestellen om een keuze te maken.....

    Posted via CB10
    Positief, het virtuele toetsenbord. Het zag er gelijk vertrouwd uit. Uiteraard de snelheid waarmee Android apps openen, in vergelijking tot mijn Z30. Het toestel ligt lekker in de hand.

    Wennen: Android, hoewel er na 2 dagen wel al redelijk aan gewend ben. Het is nog af en toe zoeken, of ik swipe omhoog om het toestel aan te zetten.
    De Hub gebruik ik wel.
    Het beheer van geluiden is natuurlijk ook een stuk minder dan in OS10.
    Ergens vandaag gaat de nieuwe simkaart geactiveerd worden, dan leg ik de Z30 echt in de kast.
    Het toestel blijft lekker koel (afgezien van updaten).

    Posted from my Z30
    07-12-16 06:00 AM
  5. Erik_1991's Avatar
    Kun je alle oem geluiden (ringtones etc) niet overzetten op de Priv? Ik krijg de mijne waarschijnlijk maandag! Wil hem natuurlijk wel zo BlackBerry mogelijk maken haha

    Heeft de Priv overigens de functie 'internet tethering'? Gebruik dat geregeld voor m'n laptop als ik het netwerk (zoals op school) niet vertrouw

    BlackBerry Passport Silver Edition 
    07-12-16 03:41 PM
  6. Ginowine's Avatar
    Oem geluiden niet omdat die door BlackBerry is versleuteld met encrypties in alle BB10 toestellen. Voor die Oem geluiden zul je apart de MP3 bestanden gaan zoeken en downloaden van het internet.

    Bij Android (In dit geval BB Priv) kun je wel internet tetheren, aanmelden via mobile en/of wifi hotspots.

    Posted via CB10
    Last edited by Ginowine; 07-12-16 at 07:39 PM.
    07-12-16 07:26 PM
  7. Delil's Avatar
    Iemand die een antwoord weet op mijn vraag hierboven?

    Posted with my BB Passport
    07-13-16 02:21 PM
  8. Erik_1991's Avatar
    Dit Is weliswaar voor de leap.. maar theoretisch, als je een azerty PK erop zet en de juist taal instelt zou die zo moeten functioneren. Welke taal heeft een azerty toetsenbord? Dan test ik het ff voor je

    https://help.blackberry.com/nl/black...857441771.html

    *Edit* Zie dat je zelf een Passport hebt haha

    BlackBerry Passport Silver Edition 
    07-13-16 02:45 PM
  9. Erik_1991's Avatar
    Hoopte erop dat de Privy vandaag binnen kwam, maar door storing in het systeem van vodafone nu waarschijnlijk morgen :| #FirstWorldProblems

    BlackBerry Passport Silver Edition 
    07-18-16 01:22 AM
  10. cyberadje's Avatar
    Dat is balen Erik. Niets zo erg als denken dat je je nieuwe BlackBerry krijgt en dan moeten wachten.

    Posted via my awesome Passport OE
    07-18-16 06:12 AM
  11. Erik_1991's Avatar
    Jaaaa! Zijn ergere dingen in het leven.. maar toch xD

    BlackBerry Passport Silver Edition 
    07-18-16 11:57 AM
  12. Erik_1991's Avatar
    Zo.. De Priv is binnen! Wat is Android wennen haha... Heel mooi toestel, maar moet mezelf wel ff de tijd geven om hieraan te wennen. Voornamelijk het ontbreken van swipe gestures.

    Een aantal vraagjes voor Android kenners / Priv gebruikers

    - wat is de beste browser, liefst met URL bar onderin net als BlackBerry 10
    - welke app is het makkelijkste voor muziek?
    - moet ik serieus steeds switchen tussen talen of kan ik ergens er twee toevoegen?

    Grtzz Erik

    Posted via BlackBerry Priv 10.3.2
    07-19-16 11:57 AM
  13. Ginowine's Avatar
    BlackBerry Priv is een zeer uitstekende, gefuseerde Android-BlackBerry smartphone toestel.

    Ik heb hem exact nu twee maanden in bezit en moest in het begin wel even aan wennen. Geloof me, je gaat helemaal focussen op Android (Zoals de normale android smartphone gebruikers die van Samsung, Ascend, Huawei, Sony etc afkomen) zodra je bent overgestapt van BBOS10 naar OS Android Lollypop / Marshmallow.


    Zie hieronder mijn bevindingen tot nu toe (Soms bewerk ik dit post voor de update).


    Plus punten -

    1. Hij draait volledig op MM, allereerst op LP moet je hem eerst software systeem updates draaien.
    2. Batterij is goed
    3. Toetsenborden VKB en PKB zijn uitstekend.
    4. Opslag capaciteiten voor in- en extern zijn optimaal tot maximum 2TB.
    5. Apps. Ze draaien soepeler en sneller dan die van BB10.
    6. Back ups van Apps en Android systemen back ups maken doe je nu digitaal via de cloud diensten zoals (Google Drive, Drop box, Box, Mega) voor digitale opslag. Ook kan je systemen back ups opslaan in je PC's of Mac's via USB verbinding.
    7. Voor ge�nstalleerde apps kun je verwijderen en/of uitschakelen.
    8. Heel veel tweaks, heel veel opties om heel je toestel aan te passen.
    9. Elk maand Android-BlackBerry OS software updated voor optimale verbeteringen en wellicht misschien ook extra functies + snufjes erbij.
    10. Back Camera is scherp en helder van kwaliteit.
    11. Er is een apk bestand mod versie van Youtube (Genaamd OG Youtube Downloader) aanwezig en die ondersteund headless waarop men via die aangepaste app meer mogelijkheid van OG Youtube Downloader instellingen heeft als optie zoals video stream afspelen op de achtergrond (Minimaliseren van de OG Youtube Downloader app in het hoofdmenu), ondertitels aan-/ uitschakelen en ondertitels zelf van talen selecteren, ook letters en de achtergrond blok van ondertitels aanpassen. Daarnaast kan je Youtube videos via streamen gratis rippen met uitstekende beeld kwaliteit met de keuzes 144 pp, 240 pp, 380 pp, 480 pp, 720 [HD DVD] pp, 1080 [BR DVD] pp.
    12. Voor PKB en VKB kun je bij opties instelling kiezen tussen typen en/of swipen (Swiften).
    13. Firefox browser met Add-ons is het beste internet browser tot nu toe.
    14. Pop-up blocker apps via WiFi, Proxy server.
    15. Twee talen kunnen ge�nstalleerd worden in PKB en VKB waarop men kan kiezen om een switch te maken tussen twee talen.


    Min punten -

    1. Afmetingen instellen van Widgets.
    2. Water-, Kras- , Boog- en Stoot bestendigheden voor schade (Twijfel gevalletje dan hoor want ik zag op Youtube video's dat BlackBerry Priv zojuist wel bestendig is).
    3. Geen BlackBerry Link en Blend meer (Want je werkt nu met PTP en MTP / Picture Transfer Protocol en Media Transfer Protocol via USB data kabel verbinding).
    4. De gleuven van invoer voor Nano SIM- en SD kaarten, zodat je de micro kaartenhouders steeds moet in- en uitschuiven met een paperclip om de kaarten zelf in te stoppen of uit te trekken als je gaat wisselen voor ruil/vervanging. Best wel te compact en zit of sta je helaas te pielen met dat ding.
    5. Geen headless ondersteuning zoals bij OS BB10 (Voor alle android apps behalve de OG Youtube Downloader app zelf).
    6. BlackBerry Priv als unrooten apparaat, kun je niet rooten om grote aanpassingen te doen over je hele toestel.. Omdat er bloatware en beveiliging in zitten en om op die manier kun je jezelf geen super gebruiker zijn omdat de kans van Malware groot is die opgeslagen wordt in het gehele toestel.
    7. Front Camera is dof en wazig van kwaliteit.
    8. Alle pop ups van advertenties, sponsoren en reclames via foto's en/of video's standaard gebouwd in alle gratis Android applicaties van Google Play Store door middel van handmatig wegdrukken in continu gebruik.

    Posted via CB10

    Posted via CB10
    07-19-16 01:23 PM
  14. ruben1975's Avatar
    Zo.. De Priv is binnen! Wat is Android wennen haha... Heel mooi toestel, maar moet mezelf wel ff de tijd geven om hieraan te wennen. Voornamelijk het ontbreken van swipe gestures.

    Een aantal vraagjes voor Android kenners / Priv gebruikers

    - wat is de beste browser, liefst met URL bar onderin net als BlackBerry 10
    - welke app is het makkelijkste voor muziek?
    - moet ik serieus steeds switchen tussen talen of kan ik ergens er twee toevoegen?

    Grtzz Erik

    Posted via BlackBerry Priv 10.3.2
    Nice Erik. Ik wacht op het nieuws van volgende week

    En ik ben nog gehecht aan mijn passport en os10......

    Posted via CB10
    07-20-16 04:40 AM
  15. DGloudemans's Avatar
    Hier een Nederlander uit Zeeuws-Vlaanderen. Hele familie BlackBerry� gebruiker. Ik een Classic (met NL sim) en een Q10 (met BE sim). Mijn verloofde gebruikt Z30 en dan hebben we 3 PlayBook in huis. Zit in verschillende BBM groepen oa B.B.E.X. Hoop nieuwe BlackBerry� vrienden te ontmoeten.

    pin:2C04DD00

    Posted via CB10
    ruben1975 likes this.
    07-20-16 04:59 AM
  16. Erik_1991's Avatar
    Welkom! Altijd goed om te horen dat er nog BlackBerry gebruikers in de omgeving zitten na jaren lang BlackBerry OS en OS10, gister de Priv ik ontvangt genomen.. Erg wennen dat Android, maar we gaan het proberen, anders terug naar m'n passport SE

    Posted via BlackBerry Priv 10.3.2
    07-20-16 05:38 AM
  17. Koekiemonster's Avatar
    In grote lijnen ben ik er na een week wel aan gewend. Maar sommige dingen zijn anders, slimmer, onhandiger dan BB OS10, of niet aanwezig...

    Posted from my Priv
    07-21-16 05:56 AM
  18. Koekiemonster's Avatar
    - moet ik serieus steeds switchen tussen talen of kan ik ergens er twee toevoegen?

    Grtzz Erik

    Posted via BlackBerry Priv 10.3.2
    Ik heb, net als op OS10, drie talen ingesteld, Nederlands, Duits en Engels, en het schakelt automatisch.

    Posted from my Priv
    07-21-16 06:00 AM
  19. Koekiemonster's Avatar
    Screenshot

    Posted from my Priv
    Attached Thumbnails Any Dutch BlackBerry users here?-24230.jpg  
    07-21-16 06:02 AM
  20. Erik_1991's Avatar
    Thans dat ga ik eens ff testen! Intussen was ik gister ff een spelletje doen kreeg ik dit:

    Posted via BlackBerry Priv 10.3.2
    Attached Thumbnails Any Dutch BlackBerry users here?-11494.jpg  
    07-21-16 08:19 AM
  21. dibbis's Avatar
    Het heeft nog steeds die oude android layout??

    Posted via CB10
    07-21-16 03:55 PM
  22. Erik_1991's Avatar
    Nee dit is gewoon oem Linux .. Systeem meldingen staan nog wel eens in die layout

    Posted via BlackBerry Priv 10.3.2
    07-21-16 04:10 PM
  23. ruben1975's Avatar
    Nou DTEK50! Wat vinden jullie ervan? Vind het niks op het eerste gezicht.
    Ik wacht op de Argon......

    Posted via CB10
    07-26-16 11:36 AM
  24. jelle_57's Avatar
    Nou DTEK50! Wat vinden jullie ervan? Vind het niks op het eerste gezicht.
    Ik wacht op de Argon......

    Posted via CB10
    Jammer dat er niks geen BlackBerry identiteit aan hangt, op de software na dan.. is gewoon een Alcatel Idol. Maar goed, als het de hardware tak genoeg brengt voor BlackBerry om smartphones te blijven produceren, hoor je mij niet klagen

    Posted via CB10
    07-26-16 01:40 PM
  25. Ginowine's Avatar
    Nou DTEK50! Wat vinden jullie ervan? Vind het niks op het eerste gezicht.
    Ik wacht op de Argon......

    Posted via CB10
    Tja.... geen idee om eerlijk te zijn over dat type als de 2e android blackberry smartphone toestel.

    En de naam: DTEK50.. zeer apart en vreemd.

    Posted via CB10
    07-27-16 08:31 AM
3,299 ... 108109110111112 ...

Similar Threads

  1. I lost my BlackBerry earphones
    By anishchowdary in forum BlackBerry Z10
    Replies: 18
    Last Post: 01-16-15, 11:31 PM
  2. Blackberry Classic Pre Order spotted (Don't get excited)
    By Matty in forum BlackBerry Classic
    Replies: 4
    Last Post: 11-08-14, 06:43 PM
  3. Replies: 1
    Last Post: 11-08-14, 05:56 AM
  4. Replies: 0
    Last Post: 11-08-14, 05:26 AM
  5. Angry Birds Transformers - get it for free on your BlackBerry 10 smartphone
    By CrackBerry News in forum CrackBerry.com News Discussion & Contests
    Replies: 0
    Last Post: 11-08-14, 04:51 AM
LINK TO POST COPIED TO CLIPBOARD