1. jelle_57's Avatar
    Ben echt flauw van WhatsApp. Zowel op mijn Leap als Passport blijft WhatsApp hangen en berichten komen tot wel 3 uur later binnen. Zowel bij b�ta programma als de native App uit BlackBerry World. En iedereen maar zeggen ligt aan BlackBerry. Ben bang dat ze gelijk hebben.
    Native apps krijgen nauwelijks updates. Zoals Twitter en linkedin hebben al haast een jaar lang geleden geen update gehad. Built for BlackBerry is gestopt. Geen bb10 model dit jaar.
    Tekenen genoeg dat bb10 in een sterfhuisconstructie zit. Ik weet niet hoelang ik nog loyaal blijf aan BlackBerry....

    Posted via CB10
    Al geprobeerd Whatsapp te be�indigen in de taskmanager? Doe ik wel eens als het ff niet soepel loopt.. ff minuutje wachten en dan whatsapp opnieuw opstarten. Mocht t niet werken wellicht ff opnieuw installeren zou ik denken

    Posted via CB10
    01-21-16 11:12 AM
  2. Erik_1991's Avatar
    Vandaag bij de KPN Goes geweest en niet op voorraad, wel heeft m'n studiegenoot z'n abbo daar verlengt icm de Priv! Komt morgen binnen.. ik zit uiteraard op de eerste rij tijdens de unboxing van zijn Priv :P

    Posted via my awesome BlackBerry Passport Silver Edition 
    01-21-16 11:35 AM
  3. ruben1975's Avatar
    Al geprobeerd Whatsapp te be�indigen in de taskmanager? Doe ik wel eens als het ff niet soepel loopt.. ff minuutje wachten en dan whatsapp opnieuw opstarten. Mocht t niet werken wellicht ff opnieuw installeren zou ik denken

    Posted via CB10
    Whatsapp staat niet in de taskmanager (als in de betreffende app)
    Heb opnieuw ge�nstalleerd. Zal eens zien wat het doet

    Posted via CB10
    01-21-16 01:57 PM
  4. jelle_57's Avatar
    Vandaag bij de KPN Goes geweest en niet op voorraad, wel heeft m'n studiegenoot z'n abbo daar verlengt icm de Priv! Komt morgen binnen.. ik zit uiteraard op de eerste rij tijdens de unboxing van zijn Priv :P

    Posted via my awesome BlackBerry Passport Silver Edition 
    Wellicht een korte review? Ben vooral benieuwd hoe het zich verhoudt tot bb10! Ene kant vind ik namelijk bb10 beste os, maja.. apps en de Priv formfactor doen me toch wel twijfelen!

    Posted via CB10
    01-21-16 06:50 PM
  5. Erik_1991's Avatar
    Zal kijken wat ik voor je kan doen, helaas niet mijn telefoon haha. Maar jat hem sowieso uit z'n handen ghehe

    Posted via my awesome BlackBerry Passport Silver Edition 
    01-22-16 03:56 AM
  6. ruben1975's Avatar
    Geen priv bij KPN in Groningen helaas....

    Posted via CB10
    02-01-16 01:19 PM
  7. H3000's Avatar
    Jongens, kunnen jullie me uitleggen hoe jullie aan Priv's zijn gekomen? Ik snap niet hoe de huidige abonnementen zo ontieglijk duur zijn. De prijs van de Priv is vergelijkbaar met die van de Iphone 6 en Samsung Edge maar bij elke abbo van circa 30-40 euro per maand moet ik alsnog erg veel bijbetalen voor het toestel (300-400 euro??). Hoe kan dit? Heeft iemand al een fatsoenlijk aboonement gevonden of kopen jullie 'm gewoon los?

    Posted via CB10
    02-04-16 10:02 AM
  8. Ginowine's Avatar
    Jongens, kunnen jullie me uitleggen hoe jullie aan Priv's zijn gekomen? Ik snap niet hoe de huidige abonnementen zo ontieglijk duur zijn. De prijs van de Priv is vergelijkbaar met die van de Iphone 6 en Samsung Edge maar bij elke abbo van circa 30-40 euro per maand moet ik alsnog erg veel bijbetalen voor het toestel (300-400 euro??). Hoe kan dit? Heeft iemand al een fatsoenlijk aboonement gevonden of kopen jullie 'm gewoon los?

    Posted via CB10
    Ik koop hem binnenkort sowieso los,

    Ik heb een Sim-Only abonnement van T-Mobile. Alleen heb ik geen recht op voor het swappen naar nieuwere toestellen. Dus ga ik voor de eerste en de beste toestel waarmee ik die langer dan twee jaar gaat onderhouden.

    Daarnaast betaal ik voor de abonnement veel stukken minder geld van ongeveer � 20,- per maand, stel dat ik met korting erbij ontvang, dan betaal ik voor slechts � 10,- per maand.

    Voor de abonnement ontvang je 300 belminuten / 90 sms-sen en beperkt 3 GB internet snelheid (3000 MB's). Elk maand wordt het ververst of gereset. Dit staat alles geregistreerd en gekoppeld in m'n huidige nano SIM-kaart.

    Het is een kwestie van een klein buffertje cre�ren om die opzij te zetten om te gaan sparen.

    Als je full-time werkt, dan heb je hem (afhankelijk van je salarisgeld, inkomen) binnen 2 maanden of anderhalve maand dat toestel (BB Priv) thuis in ontvangst.

    Ik wacht gelukkig rustig af totdat BlackBerry bij de komende seizoenen (2016) met nieuwe batch van dezelfde toestel (BlackBerry Priv) lanceren met verbeteringen van hard- en software. Omdat de meeste gebruikers voorheen de Pre-Orders van BB Priv los hadden aangeschaft waarop die vol met fouten zaten en veel klachten stormden binnen toen.

    Het (losse) toestel wordt na enkele seizoenen van 2016 (Afhankelijk van de nieuwe batch) lager van koopprijs (Incl BTW).

    Posted via CB10
    Last edited by Ginowine; 02-05-16 at 08:56 AM.
    02-04-16 11:16 AM
  9. H3000's Avatar
    Bedankt Ginowine, duidelijk. Ik wil hem eigenlijk ook los hebben, vind het nooit fijn om aan een abbo vast te zitten, maar vind 'm nu nog te duur.

    Ik zou hem met een 'normaal' abonnement direct bestellen maar een bedrag van 45 euro per maand + 450 euro voor het toestel is echt te gek. Hopelijk komen er snel betere abonnementen. Ik overweeg nu zelfs een Samsung of een iPhone, zo erg is het geworden.

    Posted via CB10
    02-04-16 12:45 PM
  10. Ginowine's Avatar
    Bedankt Ginowine, duidelijk. Ik wil hem eigenlijk ook los hebben, vind het nooit fijn om aan een abbo vast te zitten, maar vind 'm nu nog te duur.

    Ik zou hem met een 'normaal' abonnement direct bestellen maar een bedrag van 45 euro per maand + 450 euro voor het toestel is echt te gek. Hopelijk komen er snel betere abonnementen. Ik overweeg nu zelfs een Samsung of een iPhone, zo erg is het geworden.

    Posted via CB10
    Inderdaad. Het is en blijft een keuze wat je gaat maken. BlackBerry Priv is volgens de markten niet meer zo populairder onder jongeren (consumenten) en wordt waarschijnlijk ook bij diverse Nederlandse, online webwinkels veel minder verkocht denk ik.

    Je zou kunnen zeggen dat Samsung en Apple het over hebben genomen van BlackBerry door de rages, hype, populariteit, kudde schapen onder jongeren (consumenten die voorheen nog rondliepen met oudere BlackBerry toestellen met BB4 tot BB7 OS-software).

    Maar persoonlijk vind ik dat Samsung en Apple toestellen zeer beperkt zijn van hardware en de software functies. De OS van beide bedrijven zijn wel top (alhoewel de haperingen en de kwetsbaarheid maar wel goed).

    Met al en al de totaliteit maakt het voor mij persoonlijk ze onaantrekkelijk om met een Samsung en/of Apple toestel mee te werken. Omdat er simpel gezegd zoveel van dat soort gelijke toestellen zijn in de Nederlandse markten en ook zijn ze full touch.

    Sorry ik als zware gebruiker ben meer van de combinatie smartphones met veel opties en veel mogelijkheden voor de multitasking, inclusief veel apps en grote opslag capaciteiten, wil daarnaast ook full touch en fysieke toetsenborden hebben in een smartphone toestel. BlackBerry is gewoon mijn ding.

    Zo'n vaste abonnement die je hebt bijvoorbeeld bij je huidige toestel, zou ik nooit aannemen. Ik zie en vind een toestel als huur, bruikleen waarvan ik het gevoel heb om alleen daardoor steeds extra geld moet betalen onder contract als maand borg en het toestel is niet eens van mij, kan ik hem na 1 a 2 jaar (afhankelijk van het contract) weer terug inleveren bij een telecombedrijf. Wel heb ik er recht op voor het swappen naar nieuwere toestellen en ik ben daarnaast ook verzekerd mocht ik ooit lopen op schade voor later in de toekomst.





    Posted via CB10
    Last edited by Ginowine; 02-05-16 at 09:07 AM.
    02-04-16 03:33 PM
  11. backfire101's Avatar
    Zo te zien, geen blackberry meer in de F1. Toch maar verder bezuinigen.

    Posted via the CrackBerry App for Android
    02-21-16 07:13 AM
  12. J_Apryono's Avatar
    Ben benieuwd naar de BlackBerry Vienna.. een dezer dagen ;

    Posted via CB10 /  SQC100-1 /  STA100-2
    02-21-16 07:27 AM
  13. backfire101's Avatar
    En de vienna is een full touch of weer een bb met toetsenbord? Als Z10 gebruiker wordt ik daar niet vrolijk van.

    Posted via the CrackBerry App for Android
    02-21-16 07:45 AM
  14. J_Apryono's Avatar
    Waarschijnlijk een device met pkb draaiende op Android.. ach ik ben gewoon benieuwd wat BlackBerry er allemaal ingestopt heeft

    Posted via CB10 /  SQC100-1 /  STA100-2
    02-21-16 09:38 AM
  15. ruben1975's Avatar
    Als BlackBerry wat gaat laten zien vind ik het een verassing. Er is nog niks gelekt.....
    Rustig ook op CB en in dit topic...


    Posted via CB10
    02-22-16 02:36 PM
  16. cyberadje's Avatar
    Waarschijnlijk een device met pkb draaiende op Android.. ach ik ben gewoon benieuwd wat BlackBerry er allemaal ingestopt heeft

    Posted via CB10 /  SQC100-1 /  STA100-2
    Yuk

    Posted via my Awesome Passport or Leap.
    02-23-16 11:37 AM
  17. Erik_1991's Avatar
    Nu WhatsApp eind dit jaar stopt op BlackBerry OS en BlackBerry 10 toestellen.. wat gaan jullie doen? Moet toch toegeven dat ik van deze IM super veel gebruik maar... Als Nemory nog wat leuks ontwikkeld zou top wezen, maar steeds meer van BlackBerry 10 brokkelt af

    BlackBerry Passport Silver Edition 
    02-28-16 06:15 AM
  18. backfire101's Avatar
    Ik vind het ook jammer, je kunt natuurlijk de Android versie installeren, voor zolang dat werkt. Helaas verlies je dan de hub integratie. Overstappen naar Android is voor mij nog geen optie, ik vind Android nog steeds waardeloos vergeleken met bb10. Ik heb een Android tablet en nog steeds zit ik constant te swypen, maar ja dat werkt niet. Ook de manier van wisselen tussen apps vind ik crap.

    Ik had gehoopt dat blackberry iets moois van Android kon maken, maar helaas is dat nog niet gelukt.

    Dus blijf ik lekker mijn Z10 gebruiken totdat het echt niet meer lukt.

    Posted via the CrackBerry App for Android
    02-28-16 06:35 AM
  19. ruben1975's Avatar
    Ik kan er een hoop over zeggen en ervan vinden. Het gaat om aantallen en bb10 heeft gewoon niet genoeg gebruikers net als Android 2.1 en symbian en Windows. Nu zijn er geen grote apps meer in BlackBerry world, twitter brengt al heel lang geen Updates meer en linkedin ook niet. WhatsApp was de enige die regelmatig Updates uitbracht.
    Dit jaar komt er ook al geen bb10 toestel en die 2 androids is ook nog maar de vraag. Anders hadden we toch wel wat gezien tijdens MWC? BlackBerry houdt zich alleen maar met software bezig.
    Ik baal er wel van want zowel ios als Android is niet mijn ding. De Hub en het virtuele keyboard (en fysieke) van BlackBerry zijn voor mij echt wat bb10 geweldig maken. In combi met Android vind ik het wel interessant zoals de priv maar ik denk niet dat Android voor BlackBerry de toekomst en redding is. Het gaat niet om bb10 maar om het merk BlackBerry dat bij mensen niet meer leeft.

    Posted via CB10
    02-28-16 06:59 AM
  20. Ginowine's Avatar
    Nu WhatsApp eind dit jaar stopt op BlackBerry OS en BlackBerry 10 toestellen.. wat gaan jullie doen? Moet toch toegeven dat ik van deze IM super veel gebruik maar... Als Nemory nog wat leuks ontwikkeld zou top wezen, maar steeds meer van BlackBerry 10 brokkelt af

    BlackBerry Passport Silver Edition 
    Ik stap binnenkort over naar de BlackBerry Priv en zal mijn BlackBerry Passport in m'n vitrine kast stoppen als souvenir.

    Posted via CB10
    02-28-16 08:16 AM
  21. J_Apryono's Avatar
    Nu WhatsApp eind dit jaar stopt op BlackBerry OS en BlackBerry 10 toestellen.. wat gaan jullie doen?
    Voor mij persoonlijk vind ik het totaal geen probleem (tuurlijk wel jammer).. Waarschijnlijk kunnen we WA nog wel downloaden (en gebruiken) via BlackBerry World, maar wordt niet meer ge�pdatet. In het ergste geval, de android-versie gebruiken via Snap oid.

    Zoiezo, trek ik me al die "negativiteit" rondom BlackBerry, totaal niets van aan.. Ik blijf mn Classic gebruiken tot ie uit elkaar valt want het blijft voor mij iig het beste communicatie device wat er is. Voor media (foxsports/netflix/youtube) blijf ik mn N7_2013 gebruiken, trouw beestje..


    Posted via CB10 /  SQC100-1 /  STA100-2
    02-29-16 09:15 AM
  22. dibbis's Avatar
    Nu WhatsApp eind dit jaar stopt op BlackBerry OS en BlackBerry 10 toestellen.. wat gaan jullie doen? Moet toch toegeven dat ik van deze IM super veel gebruik maar... Als Nemory nog wat leuks ontwikkeld zou top wezen, maar steeds meer van BlackBerry 10 brokkelt af
    Ja ook mijn Q10 brokkelt na bijna drie jaar ervan genoten te hebben langzaam maar zeker af.. geluid bij bellen is al niet meer optimaal.. oordopjes doen het niet meer (nieuwe ook niet, het is echt iets interns) en de telefoon start de laatste tijd vaak opnieuw op.

    Ik probeer er nog van te genieten zolang het kan, maar ik ben bang dat ik straks toch moet switchen. Ik heb een Priv overwogen maar ik vind een android toch drie keer niks. Een iphone is geen optie omdat het simpele features mist (zoals in 1x meerdere contactpersonen wissen). Ik denk dat ik heel miss later ga switchen naar een windows 10 telefoon. Wel met tegenzin want ik heb oprecht 5 jaar lang van mijn BBtoestellen genoten, waarvan de laatste drie jaar van de Q10.

    Geen enkele telefoon kan het van de blackberry Hub winnen!

    Posted via CB10
    J_Apryono likes this.
    02-29-16 10:29 AM
  23. jelle_57's Avatar
    Ik denk toch dat mijn volgende toestel een Priv wordt, tenzij BlackBerry nog een ander toestel presenteert.. ik ben ook absoluut (nog) geen Android fan, maar wil t toch een kans geven vanwege de formfactor en het toetsenbord. Wat ik ook belangrijk vind is dat BlackBerry de verschillende apps voor o.a. de camera, launcher en hub regelmatig een update geeft. Hoewel ik een groot BB10 fan ben en ik het absoluut by far t beste OS vind, gaan de app-gap en het gebrek aan ontwikkeling me binnen nu en 2 jaar toch parten spelen verwacht ik.

    Ik hoop iig wel van harte dat ze telefoons blijven maken, want zou er echt ziek van zijn als dat niet meer het geval is. Dan is namelijk ook de Priv ten dode opgeschreven.

    Posted via CB10
    03-01-16 05:38 PM
  24. dev3011's Avatar
    Ik ga mijn Q10 nog gebruiken to dat het dood is. Ik wilde nog een Classic kopen, maar nu niet meer denk ik.
    03-10-16 02:04 PM
  25. Erik_1991's Avatar
    Ik ga mijn Q10 nog gebruiken to dat het dood is. Ik wilde nog een Classic kopen, maar nu niet meer denk ik.
    Opzich is de Classic niet duur, het blijft een update die wel weer fresh is IMHO

    BlackBerry Passport Silver Edition 
    03-10-16 02:27 PM
3,299 ... 100101102103104 ...

Similar Threads

  1. I lost my BlackBerry earphones
    By anishchowdary in forum BlackBerry Z10
    Replies: 18
    Last Post: 01-16-15, 11:31 PM
  2. Blackberry Classic Pre Order spotted (Don't get excited)
    By Matty in forum BlackBerry Classic
    Replies: 4
    Last Post: 11-08-14, 06:43 PM
  3. Replies: 1
    Last Post: 11-08-14, 05:56 AM
  4. Replies: 0
    Last Post: 11-08-14, 05:26 AM
  5. Angry Birds Transformers - get it for free on your BlackBerry 10 smartphone
    By CrackBerry News in forum CrackBerry.com News Discussion & Contests
    Replies: 0
    Last Post: 11-08-14, 04:51 AM
LINK TO POST COPIED TO CLIPBOARD